Wie kan mij helpen aan wat zaden van de Mariasdistel (Silybum marianum) en Kardoen (Cynara cardunculus)? Kardoen zal wel moeilijk zijn, aangezien de zaden bij ons veelal niet tot rijping komen.
!Piet
Mariadistel & Kardoen
Moderator: maartenkleijne
-
- Contacteer:
Re: Mariadistel & Kardoen
Hallo Piet, Mariadistel velden zagen wij vorig jaar in Ost Friesland, Duitsland. Ze worden geteeld voor medicijnen tegen leveraandoeningen.
Jan Kruit gaf mij bericht, dat het een goede dracht is, maar dat er veel bijen door de stekels van de distel dood gaan.
Met vriendelijke groet, Elze Lammerts.
Jan Kruit gaf mij bericht, dat het een goede dracht is, maar dat er veel bijen door de stekels van de distel dood gaan.
Met vriendelijke groet, Elze Lammerts.
- maartenkleijne
- Moderator
- Imker sinds: 1974
- Aantal volken: 3
- Bijenras(sen): bastaard
- Contacteer:
kardoenzaad heb ik wel eens gekocht in een 'antroposofische' winkel.
Ze doen het wel in vruchtbare grond en volle zon.
Ze doen het wel in vruchtbare grond en volle zon.
-
- Imker sinds: 1996
- Aantal volken: 6
- Bijenras(sen): bastaard
- Contacteer:
Hr. Jager,
zowel mariadistel als kardoen zijn verkrijgbaar bij bd zaadhandel de bolster http://www.bolster.nl tegenwoordig gevestigd in Epe.
de bolster verzendt de zaden ook over de post.
m.vr.gr. meindert
zowel mariadistel als kardoen zijn verkrijgbaar bij bd zaadhandel de bolster http://www.bolster.nl tegenwoordig gevestigd in Epe.
de bolster verzendt de zaden ook over de post.
m.vr.gr. meindert
-
- Contacteer:
Meindert,
Bedankt voor de tip! Epe is vlakbij en 1 augustus ga ik daar naar de bijenmarkt. Kan dan gelijk even een kijkje nemen bij De Bolster.
Eerder zat dit bedrijf in Kiel-windeweer (Gr.) ten westen van Veendam. De B.D.-zaden van kardoen en mariadistel kosten daar 1,50 euro per pakje. Adres: De Bolster / Oude Oenerweg 13 / Epe
!Piet
Bedankt voor de tip! Epe is vlakbij en 1 augustus ga ik daar naar de bijenmarkt. Kan dan gelijk even een kijkje nemen bij De Bolster.
Eerder zat dit bedrijf in Kiel-windeweer (Gr.) ten westen van Veendam. De B.D.-zaden van kardoen en mariadistel kosten daar 1,50 euro per pakje. Adres: De Bolster / Oude Oenerweg 13 / Epe
!Piet