In de NRC van gisteren wordt onder het kopje 'zoemende baarmoeder' geschreven over het boek van Jürgen Tautz: the buzz about the bees, uitgegeven doo Springer verlag.
In het boek wordt onder meer de imme beschreven als zoogdier. En meer wetesnchappelijke wetenswaardigheden.
Ik ga het gelijkk kopen. NRC zegt: dit onovertoffen bijenboek!
gr,
maarten
the buzz about the bees
- maartenkleijne
- Moderator
- Imker sinds: 1974
- Aantal volken: 3
- Bijenras(sen): bastaard
- Contacteer:
-
- Imker sinds: 1997
- Aantal volken: 15
- Bijenras(sen): Carnica, mellifera, bastaard
- Contacteer:
Re: the buzz about the bees
Het staat ook op mijn lijst voor Sinterklaas of Kerst. Prof Tautz en z'n mannen weten waarover ze het hebben en zullen wel een grondig boek maken..."een volk als superorganisme" is een soort hoofdthema en dat is ook leuk in een nieuw jasje...
L
L
De oorspronkelijke titel van dit boek is Phänomen Honigbiene, dat door Astrid Schoots werd aangehaald in een eerder forumbericht, zie http://www.bijenhouden.nl/forum/viewtopic.php?t=8308. De oorspronkelijk uitgave is kort besproken in Bijenhouden juli/augustus van dit jaar.
-
- Imker sinds: 1994
- Aantal volken: 6
- Bijenras(sen): bastaard
- Contacteer:
maartenkleijne schreef:
In de NRC van gisteren wordt onder het kopje 'zoemende baarmoeder' geschreven over het boek van Jürgen Tautz: the buzz about the bees, uitgegeven doo Springer verlag.
In het boek wordt onder meer de imme beschreven als zoogdier. En meer wetesnchappelijke wetenswaardigheden. Ik ga het gelijkk kopen. NRC zegt: dit onovertoffen bijenboek!
Zie ook het juli/aug.nummer van Bijenhouden. "Phänomen Honigbiene" is het oorspronkelijke boek in goed leesbaar duits. In het boek wordt ook gewezen op http://www.beegroup.de waar alle (populair) wetenschappelijke achtergronden te vinden zijn.
Astrid