Haag
Moderator: maartenkleijne
Haag
Weet iemand een plant die ik als haag kan gebruiken (lifst een beetje snelgroeiend :D) en die ook als drachtplant werkt ?
- Hans van der Post.
- Moderator
- Imker sinds: 1962
- Aantal volken: 4
- Bijenras(sen): F1 carnica VSH
- Contacteer:
Re: Haag
Liguster! Nu nog planten en over drie jaar de eerste bloemen zeker als je met het snoeimes ervan afblijft.
!Hans.
!Hans.
- Oude Essink
- Erelid
- Contacteer:
Sneeuwbes als hij breed uit kan groeien.
Vuilboom, de beste haag die er is, als je bereid bent ieder jaar de jonge takken terug te snoeien.
Laurierkers; blijft groen; bloeit vroeg in het jaar en levert daarna nog extraflorale nectar.

Vuilboom, de beste haag die er is, als je bereid bent ieder jaar de jonge takken terug te snoeien.
Laurierkers; blijft groen; bloeit vroeg in het jaar en levert daarna nog extraflorale nectar.

- maartenkleijne
- Moderator
- Imker sinds: 1974
- Aantal volken: 3
- Bijenras(sen): bastaard
- Contacteer:
Voor een ruige brede haag:
genoemde struiken en ook nog wilg en meidoorn en sleedoorn, en dan nog enkelbloemige klimrozen en braam erdoor. Althans zo is mijn eigen plan
gr,
maarten
genoemde struiken en ook nog wilg en meidoorn en sleedoorn, en dan nog enkelbloemige klimrozen en braam erdoor. Althans zo is mijn eigen plan
gr,
maarten
Goeie reacties ! tnx !!
- semar
- Imker sinds: 1975
- Aantal volken: 9
- Bijenras(sen): buckfast
- Contacteer:
pim123 schreef:
Weet iemand een plant die ik als haag kan gebruiken (lifst een beetje snelgroeiend :D) en die ook als drachtplant werkt ?
radijsboompje (lijkt op sneeuwbes maar rose bessen) bloeit 1,5 tot 2 maanden, wordt veel op gehaald hier in amsterdam, bij veel aanplant nog een beetje honing.
of natuurlijk de kastwilg in zijn verschillende soorten