Mijn eerste honing geslingerd

Deze rubriek is bestemd voor berichten, die niet in de andere rubrieken passen.
Plaats reactie
Robbert
Contacteer:

Mijn eerste honing geslingerd

Bericht door Robbert »

Eindelijk en geheel onverwachts heb ik dit jaar als beginner toch mijn eerste honing geslingerd.
De honingbak was in 5 dagen gevuld en na nog eens 5 dagen volledig verzegeld. Slinger bij de vereniging gehuurd en afgelopen zondag de bak opgehaald.
Mijn vriendin heeft de 10 ramen ontzegeld en ik heb ze geslingerd. Precies 12,9 kilo uit 10 ramen. Het zou 13 kilo geweest zijn als ik niet zo veel gesnoept had.
De emmer staat nu te rusten en aankomende weekend ga ik de honing in potjes van 450 gram doen. Volgend jaar het echte werk met voorjaarshoning maar nu genieten van deze eerste honing als Imker.
Afbeelding
De 10 honingramen volledig verzegeld.

Afbeelding
Verzegelde ramen

Afbeelding
Honing zeven

Afbeelding
De 12,9 kilo in de emmer

Voor meer foto's zie mijn blog op http://www.xibel.nl
maartenkleijne
Moderator
Imker sinds: 1974
Aantal volken: 3
Bijenras(sen): bastaard
Contacteer:

Re: Mijn eerste honing geslingerd

Bericht door maartenkleijne »

Toppie, Robbert!
gr,
m
Wim Joosten
Erelid
Imker sinds: 2003
Aantal volken: 1
Bijenras(sen): bastaard
Contacteer:

Bericht door Wim Joosten »

Mooie verzegelde ramen  

Dus de eerste keer dat je geslingerd hebt. Heb je voor die tijd geen bijen gehad? Ik zie namelijk dat je vanaf juli 2003 geregistreerd staat als forumdeelnemer. Dus al die tijd geïnteresseerde geweest en uiteindelijk toch praktiserend imker geworden?
Met vriendelijke groet,
Wim
Robbert
Contacteer:

Bericht door Robbert »

Ik heb nog ver voor 2003 bijen gehad. Was toen nog een zogenaamde jeugdimker. Wegens verhuizing moest ik het opgeven na drie jaar maar de magneetwerking van bijen bleef. Toendertijd alleen bijen gehad voor de bijen en niet voor de honing. De honing gebruikte ik gewoon als wintervoer. Maar nu is het niet zo moeilijk meer om toch voor de honing te gaan. Ik beschouw mezelf als een beginner gezien dit het mijn eerste jaar als "volwassen" imker is.

Ik kan me nog herinneren dat ik spulletjes op de fiets haalde in Bunnik bij ene Bartels (ofzoiets). Die had zijn bijen langs het water staan.
Plaats reactie