Hallo,
Ik heb eigenlijk een vraag. ik heb een aantal raszuivere Carnica moeren. Nu staat er op de kaartjes die er bij horen een teeltboeknummer. Hoe komt men aan een teeltboek nummer. Als je zelf raszuivere moeren zou kweken bijvoorbeeld door KI hoe kom je dan aan nieuwe teeltboeknummers ? Of is dit een systeem van de bewuste teler en heeft iedereen daar weer zijn of haar eigen systeem voor ?
Groet Rene
Teeltboeknummer bij carnica
- Tieme
- Imker sinds: 2003
- Aantal volken: 25
- Bijenras(sen): Carnica (beebreed 55-2) en Buckfast
- Contacteer:
Re: Teeltboeknummer bij carnica
Hallo Rene,
Kijk eens op http://www.beebreed.nl. Hierop kun je door een en ander te lezen wat er aan het teeltboeknummer voorafgaat. Het teeltboeknummer zelf is niets anders dan de administratie van een teler.
groeten,
Tieme
Kijk eens op http://www.beebreed.nl. Hierop kun je door een en ander te lezen wat er aan het teeltboeknummer voorafgaat. Het teeltboeknummer zelf is niets anders dan de administratie van een teler.
groeten,
Tieme
-
- Aantal volken: 30
- Bijenras(sen): Carnica
- Contacteer:
Tieme schreef:Hallo Rene,
groeten,
Tieme
Dus als ik Ki ga leren en vervolgens raszuivere koninginnen ga verkopen hoef ik niet persee een teeltboek nummer aan de koninginnen toe te kennen? (carnica) Ik zal ook eens zoeken op de website van de VCI of daar nog iets te vinden is.
Ik lees op die website van beebreed.nl dat ze onder andere ook kijken naar honingopbrengst. In 3 perioden. Vraag me dan wel af hoe ze dat bekijken. een volk dicht bij veel dracht zal automatisch een hogere opbrengst hebben. Hier in een woonwijk had ik zelfs met mijn kleinste volk een redelijke opbrengst het hele seizoen door.
- Tieme
- Imker sinds: 2003
- Aantal volken: 25
- Bijenras(sen): Carnica (beebreed 55-2) en Buckfast
- Contacteer:
Hallo Rene,
Het is niet interessant te weten of een volk veel had of weinig. Interessant is het de opbrengst te vergelijken met die van zustervolken en andere volken op dezelfde plek.
groeten,
Tieme
Het is niet interessant te weten of een volk veel had of weinig. Interessant is het de opbrengst te vergelijken met die van zustervolken en andere volken op dezelfde plek.
groeten,
Tieme
Hallo Rene,
Bij het bijenhuis verkrijgbaar het boekje "SELECTIE IN DE BIJENTEELT" door prof.dr.ir. Octaaf van Laere.
Geeft antwoord op een heleboel vragen.
Bij het bijenhuis verkrijgbaar het boekje "SELECTIE IN DE BIJENTEELT" door prof.dr.ir. Octaaf van Laere.
Geeft antwoord op een heleboel vragen.
Groeten, Willem