Gisteren heb ik een bezoekje gebracht aan een domein en daar werd de Calamintha nepeta (volgens het naambordje) wel zeer goed bevlogen door bijen. Is dit een goede drachtplant voor de bijen , zo ja zou ik deze graag zelf ook in mijn tuin hebben. Niet te hoog , goed geurend en ik denk dat het goed bij te houden is kwa verwildering . Zou ideaal zijn om tussen een met buxus omrand rechthoekje in te planten.
Iemand ervaring met dit plantje ?
http://www.openbaargroen.be/catalog/ind ... AIL&id=197
vriendelijke groeten
Bjorn
Calamintha nepeta
Moderator: maartenkleijne
-
- Imker sinds: 2007
- Aantal volken: 400
- Bijenras(sen): Buckfast
- Contacteer:
Re: Calamintha nepeta
Kan goed, verwacht er geen megaopbrengsten van in een eigen tuin, maar alle beetjes helpen 

- maartenkleijne
- Moderator
- Imker sinds: 1974
- Aantal volken: 3
- Bijenras(sen): bastaard
- Contacteer:
wordt echt supergoed bevlogen en nog wel tot in oktober, dus doen! Hoe meer hoe beter.
gr,
m
m
maartenkleijne schreef:wordt echt supergoed bevlogen en nog wel tot in oktober, dus doen! Hoe meer hoe beter.
Op internet is er ook nog sprake van verschillende varianten , zijn ze allen even geschikt ?
mvg Bjorn
- maartenkleijne
- Moderator
- Imker sinds: 1974
- Aantal volken: 3
- Bijenras(sen): bastaard
- Contacteer:
ik ken allen de bovenste afbeelding op de door jou genoemde site.
Maar de oorsprongsplanten van deze hybride zijn steentijm en kattenkruid, en die zijn ook allebei heel goed voor bijen.
het leuke van deze plant is dat ie eindeloos doorbloeit. Eventuele zustervarianten zullen vast ook goed voor de bijen zijn.
Maar de oorsprongsplanten van deze hybride zijn steentijm en kattenkruid, en die zijn ook allebei heel goed voor bijen.
het leuke van deze plant is dat ie eindeloos doorbloeit. Eventuele zustervarianten zullen vast ook goed voor de bijen zijn.
gr,
m
m