Met vakantie

Deze rubriek is bestemd voor berichten, die niet in de andere rubrieken passen.
Plaats reactie
Harmen vd Ende
Contacteer:

Met vakantie

Bericht door Harmen vd Ende »

Hallo,

Ik loop de hele dag al zenuwachtig rond, ben met mijn gedachten elders. 'k Denk komt alles wel goed.. Ik heb het gevoel dat ik voor het eerst op vakantie ga. Wat is namelijk het geval; ik ga morgenochtend twee van mijn kasten naar de lamsoor brengen. Dit is de eerste keer...
Dus ik heb de hele dag lopen denken wat moet ik doen, eerst klepjes dicht, ducktape erop, band eromheen (die van het bijenhuis. och hoe ging die sluiting toch ook weer. Toen moest ik ze nog twintig meter vervoeren, dus twee planken op de kruiwagen en een dwarsbalkje.
Passen ze in de auto (natuurlijk vanmiddag na gemeten, en de kasten waren niet groter geworden.) het paste. Er kunnen wel vier in :-)
Nu is het na elven en ze staan achter in de auto.. met alle ramen en achterklep open. (stoere dief die de auto durf te jatten)..
Ik heb nog geen bij gezien.. (gave kasten Jan).
Nou nog een frisje en morgen om zes uur op naar de lamsoor....

Groeten Harmen

Afbeelding
Piet Jager
Contacteer:

Re: Met vakantie

Bericht door Piet Jager »

Dag Harmen,

Welke bijen hebben jullie eigenlijk op Terschelling?
Zo te zien staan jouw volken op 2 broedkamers en 1 honingkamer. Klopt dat?

!Piet
Harmen vd Ende
Contacteer:

Hallo Piet en alle anderen,
Het is gelukt ! Gisterochtend om 6 uur heb ik de 2 bijenkasten naar de Bosplaat gebracht. Eerst met mijn eigen auto naar Oosterend, de kasten overgeladen in een legerjeep van een vriend van me en daarna richting de Oude Scherm waar de bijen bij de lamsoor moeten komen te staan.
Eerst de kasten naar en op de eigengemaakte standaard getild, toen rustig een kopje koffie zitten drinken terwijl we genoten van de natuur. Na een minuut of 10 hebben we de vlieggaten opgemaakt, hoera, het was gelukt ! Alle bijen vlogen gelijk de kasten uit.
Groeten Harmen

p.s. Op Terschelling hebben we zwarte bijen. Er geldt een invoerverbod voor bijen en inderdaad 2 broedkamers en een honingkamer.
Eind volgende week zitten hopelijk de honingkamers aardig vol, als het dit weer blijft.

Afbeelding
Imkerij Westland
Contacteer:

Bericht door Imkerij Westland »

Harmen,
Doe volgende keer een paar foto's van de/het lamsoor. Inmiddels veel over deze drachtplant gelezen maar ik kan me er niets bij voorstellen hoe deze eruit ziet.
Maarten
Huib Koel
Contacteer:

Bericht door Huib Koel »

Harmen,
Doe volgende keer een paar foto's van de/het lamsoor.
En stuur die dan naar de fotohelpdesk voor de drachtplantengids.
Graag een overzichtsfoto van de plant én een detail foto van de bloem. Als één van jouw bijtjes erop staat, is het nóg leuker!
groet,

Huib Koel :cool:
Harmen vd Ende
Contacteer:

Hallo,

Zoals het er nu uit ziet met het weer en als je Piet Paulusma moet geloven moet ik binnenkort weer snel naar de bosplaat om de eerste honing te oogsten. Ik zal dan ook direkt foto's maken van de lamsoor.
( als goede vader controleren of je "kinderen" het niet te bont maken in de vakantie. Wij hebben de naam op het eiland :D )

Groeten Harmen
Plaats reactie