Wie helpt?
15 meter voor 'mijn' bijenstal staan een paar drachtbomen, waar nu ca 30 cm lange zaden aan hangen met een doorsnede van ca 7 mm. Bloeitijd was einde juli. Ruw weg gezien lijkt hij wel wat op de Euodia hupehensis, maar bij de beschrijving van Hennie Oes e.a. wordt niets gezegd over deze lange 'peulachtige' zaden.
!Piet
Drachtboom met 30 cm lange zaden
Moderator: maartenkleijne
-
- Contacteer:
- maartenkleijne
- Moderator
- Imker sinds: 1974
- Aantal volken: 3
- Bijenras(sen): bastaard
- Contacteer:
Re: Drachtboom met 30 cm lange zaden
Als de bloemen wit waren en grote hartvormige bladen, is het een catalpa. Die vormt op dit moment die grote peulen.
-
- Contacteer:
Ja Maarten,
Die bloemen waren inderdaad wit en de bladeren groot en hartvormig.
Een takje met die lange zaden lijkt op een reuzen wandelende tak of op grote, groene breipennen. Ze zijn kaarsrecht met spitse punt en behoorlijk stevig. 'k Zal die catalpa eens opzoeken in een boek
!Piet
Die bloemen waren inderdaad wit en de bladeren groot en hartvormig.
Een takje met die lange zaden lijkt op een reuzen wandelende tak of op grote, groene breipennen. Ze zijn kaarsrecht met spitse punt en behoorlijk stevig. 'k Zal die catalpa eens opzoeken in een boek
!Piet
-
- Contacteer:
Dat was snel, Maarten
Even in mijn Atrium gekeken en daar stond een foto in van de Catalpa bignonioides 'Aurea' (Trompetboom). 's Zomers witte, klokvormige bloemen met gele en paarse vlekken, gevolgd door lange, hangende, cylindervormige peulen. De grote, lichtgroene bladeren zijn bij jonge exemplaren aanvankelijk bronskleurig.
!Piet
Even in mijn Atrium gekeken en daar stond een foto in van de Catalpa bignonioides 'Aurea' (Trompetboom). 's Zomers witte, klokvormige bloemen met gele en paarse vlekken, gevolgd door lange, hangende, cylindervormige peulen. De grote, lichtgroene bladeren zijn bij jonge exemplaren aanvankelijk bronskleurig.
!Piet