Frans,
Frans die geestelijke verzorging is niet bewust maar meer een drang naar ontdekking.Zo ook behandel ik mijn bijenvolken steeds weer,ook deze week bewonder ik ze weer omdat ze zoveel vragen weten op te roepen.En dat houd de geest scherp en daarom.
Misschien wel een stukje eigenbelang.
In mijn studententijd heb ik eens gelezen dat je iemand dwingt zijn
eigen ik te tonen door een discussie aan te gaan.Laat je hem vrij vertellen dan verteld die persoon vaak alleen dat wat hij kwijt wil.
Een beetje druk en je krijgt een vaak betrouwbaarder beeld.
Voor mij echter de taak mij een beetje koest te houden en de druk niet te overdrijven.Dat laatste is moeilijk en daarom bewonder ik sommigen die op dit forum zo netjes hun mening kunnen verwoorden,of spreekt dat alleen mij aan?
Groet,
A-3
Imkers te passief in het beschermen van dracht!
Moderator: maartenkleijne
Re: Imkers te passief in het beschermen van dracht!
geachte Heren,
wat is het jammer dat jullie zo moeilijk invloed op de gemeenten hebben,maar daar is wel wat aan te doen, met stroop maar beter is met honing te smeren , want in het algemeen zijn ambtenaren daar wel gevoelig voor,je zou bijvoorbeeld als de gemeente een rij drachtbomen geplant heeft,het hoofd van de groendienst,een potje van de eerste oogst kunnen aanbieden namens de vereniging of zo ,en geef ze zo een veer ,voor al de insecten die baad hebben bij die bomen,bv ook al die prachtige vlinders want dat spreekt zeker aan,leuren met de vlinder stichting is goed voor alle insecten en de rest van de natuur kringloop.
Æ.
wat is het jammer dat jullie zo moeilijk invloed op de gemeenten hebben,maar daar is wel wat aan te doen, met stroop maar beter is met honing te smeren , want in het algemeen zijn ambtenaren daar wel gevoelig voor,je zou bijvoorbeeld als de gemeente een rij drachtbomen geplant heeft,het hoofd van de groendienst,een potje van de eerste oogst kunnen aanbieden namens de vereniging of zo ,en geef ze zo een veer ,voor al de insecten die baad hebben bij die bomen,bv ook al die prachtige vlinders want dat spreekt zeker aan,leuren met de vlinder stichting is goed voor alle insecten en de rest van de natuur kringloop.
Æ.
AEbe,
Het smeren met stroop moet je wel kunnen,niet alleen moet je stroop
hebben en iets om te strijken
je moet ook een gezicht kunnen trekken waaruit niet blijkt dat je
die persoon liever in de stroop stopt deksel erop en in de kelder van het gemeentehuis wil plaatsen.
Dat is een eigen standpunt waarmee ik nog weinig mee heb binnen gehaald maar waarmee ik dagelijks nog in de spiegel kan kijken en zeggen je bent eigenzinnig maar wel rechtlijnig.
Natuurlijk vindt iedereen het leuk om wat te krijgen.Ikzelf oogst het
meeste succes als ik mensen na een eventuele terechtwijzing aan mijn
adres toch wat fruit aanbied.Ze begrijpen dat vaak niet en hadden het
misschien verwacht voordat ze de terechtwijzing gaven.Maar de uitleg die volgt en de opmerking dat ze de volgende keer niet nog eens moeten
komen met een onzinverhaal,helpt.En is de uitbrander of berisping op
zijn plaats dan respecteer en accepteer dat.Alles wat ruikt naar
beinvloeding staat mij tegen omdat ten koste moet gaan van de belangen van een ander.
Dus bomen,struiken laten planten prima maar op basis van argumenten
en het ligt aan de kapaciteiten van de ambtenaar of hij de gegevens juist weet te gebruikenn.
Groet,
A-3
Het smeren met stroop moet je wel kunnen,niet alleen moet je stroop
hebben en iets om te strijken
je moet ook een gezicht kunnen trekken waaruit niet blijkt dat je
die persoon liever in de stroop stopt deksel erop en in de kelder van het gemeentehuis wil plaatsen.
Dat is een eigen standpunt waarmee ik nog weinig mee heb binnen gehaald maar waarmee ik dagelijks nog in de spiegel kan kijken en zeggen je bent eigenzinnig maar wel rechtlijnig.
Natuurlijk vindt iedereen het leuk om wat te krijgen.Ikzelf oogst het
meeste succes als ik mensen na een eventuele terechtwijzing aan mijn
adres toch wat fruit aanbied.Ze begrijpen dat vaak niet en hadden het
misschien verwacht voordat ze de terechtwijzing gaven.Maar de uitleg die volgt en de opmerking dat ze de volgende keer niet nog eens moeten
komen met een onzinverhaal,helpt.En is de uitbrander of berisping op
zijn plaats dan respecteer en accepteer dat.Alles wat ruikt naar
beinvloeding staat mij tegen omdat ten koste moet gaan van de belangen van een ander.
Dus bomen,struiken laten planten prima maar op basis van argumenten
en het ligt aan de kapaciteiten van de ambtenaar of hij de gegevens juist weet te gebruikenn.
Groet,
A-3
adri,
je hebt helemaal gelijk,stroop smeren heeft een negatieve klank,het is niet de bedoeling om met stroop die persoon in de kelder van het gemeente huis te plaatsen,want dan ben je uitgepraat,maar om in gesprek te komen,en dat kan ook wel zonder stroop,maar je moet wel een ingang hebben om over je hobby te kunnen praten,waar het mij vooral om gaat is,dat je het belang van de imker verbreed,dus goed voor alle mensen en dieren ,want waarom zou de gemeente zich druk moeten maken voor die paar imkers die,zo hoor ik nog wel eens,de honing van de bijen stelen.
Æ.
je hebt helemaal gelijk,stroop smeren heeft een negatieve klank,het is niet de bedoeling om met stroop die persoon in de kelder van het gemeente huis te plaatsen,want dan ben je uitgepraat,maar om in gesprek te komen,en dat kan ook wel zonder stroop,maar je moet wel een ingang hebben om over je hobby te kunnen praten,waar het mij vooral om gaat is,dat je het belang van de imker verbreed,dus goed voor alle mensen en dieren ,want waarom zou de gemeente zich druk moeten maken voor die paar imkers die,zo hoor ik nog wel eens,de honing van de bijen stelen.
Æ.