Ik heb een laurierkers in mijn tuin. Deze snoei ik elk jaar terug omdat deze anders te groot wordt.
Dit jaar zitten er in één hoek elf bloemaren. Deze worden druk bezocht door de bijen.
Ik vroeg mij af waarom er niet over de hele struik bloemaren zitten. Ik vermoed dat dit met mijn snoeiwijze te maken heeft. Daarom dus nu mijn vraag: hoe kan ik deze struik het beste snoeien om volgend jaar deze struik volop bloemaren te krijgen?
Met vriendelijke groet,
Wim
Laurierkers
Moderator: Hans van der Post.
- Wim Joosten
- Erelid
- Imker sinds: 2003
- Aantal volken: 1
- Bijenras(sen): bastaard
- Contacteer:
- Hans van der Post.
- Moderator
- Imker sinds: 1962
- Aantal volken: 4
- Bijenras(sen): F1 carnica VSH
- Contacteer:
Re: Laurierkers
Niet meer snoeien, dan krijg je op de takken die dit jaar groeien, bloemen in het volgend jaar. Als je snoeit doe dit dan direct na de bloei dan krijg je nieuwe loten die het volgend seizoen bloeien. Je kan ook uitkijken naar een wat kleiner soort die is er namelijk. De laurierkers heeft nog een exstraatje aan de onderkant van het blad zijn florale nectarien aanwezig. Als de bijen die vinden zijn ze daar de hele zomer mee bezig.
Hennie oes heeft indertijd daarover wat geschreven. Je zal even een zoek actie moeten plegen.
Hans.
Hennie oes heeft indertijd daarover wat geschreven. Je zal even een zoek actie moeten plegen.
Hans.
- Wim Joosten
- Erelid
- Imker sinds: 2003
- Aantal volken: 1
- Bijenras(sen): bastaard
- Contacteer:
Re: Laurierkers
Bedankt voor je reactie Hans.
Ik had het stukje van Hennie oes al gevonden. Inderdaad een interessante struik.
Ik zag net dat mijn overburen veel bloeiende laurierkers in de tuin hebben staan.
Met vriendelijke groet,
Wim
Ik had het stukje van Hennie oes al gevonden. Inderdaad een interessante struik.
Ik zag net dat mijn overburen veel bloeiende laurierkers in de tuin hebben staan.
Met vriendelijke groet,
Wim