Vroege darrenslacht

Deze rubriek is bestemd voor berichten, die niet in de andere rubrieken passen.
Plaats reactie
wilde
Imker sinds: 1980
Aantal volken: 15
Bijenras(sen): Bastaard
Contacteer:

Vroege darrenslacht

Bericht door wilde »

Teon ik vanavond het grasveldje voor mijn korvenstalletje maaide zag ik bij 1 van de 3 korven een hoop dode bijen liggen. Ik had mijn bril niet op en ben die dus maar even gaan halen, want dat maakt op mijn leeftijd enig verschil. Het bleken gelukkig allemaal darren te zijn. Een goed teken, want ik had wat twijfels over die korf.

Eesrt dacht ik namelijk te maken te hebben met spuitschade. In mijn buurt heeft een collega daar onlangs een enorme schade van gehad. De AID heeft monsters genomen van bijen en gewas in de buurt, maar de uitslag ken ik nog niet. Dat was bij mij dus gelukkig niet het geval. Toch wel erg vroeg, een darrenslacht op 16 juli of misschien al gisteren.
Oude Essink
Erelid
Contacteer:

Re: Vroege darrenslacht

Bericht door Oude Essink »

Nou, Kijk, als de jonge moer goed aan de leg is en de immen zijn tevreden met haar en er komt karig voedsel binnen, is het onderhouden van al die darren een slechte investering.
hennie oes

Afbeelding
jellehulzinga
Contacteer:

Re: Vroege darrenslacht

Bericht door jellehulzinga »

Dag Albert, vandaag ook de eerste darrenslacht kunnen observeren. Bij de grote (honing)volken. Lijkt mij ook wel erg vroeg voor de tijd van het jaar.
Jelle
Plaats reactie