Gentiana scabra
Gisterennacht vroor het 3o C. vandaag is het 11o C; winderig en vochtig;
Toch vliegen de dames uit en waarop vliegen zij?
Jawel, de Herfstgentiaan; ik kocht er 14 dagen geleden een serie plantjes bij:
hennie,
helaas is het voor mij niet om de hoek,maar anders zou ik er een paar halen bij http://www.floralux.be aanbieding 1 euro
voor een andere kleur in de tuin.
groeten,Æbe
Hennie, moet zijn "Blau blueht der Enzian", maar ook op blau ist der Enzian ruim 10.300 hits bij Google.
Een Schlager die de ouderen onder ons uit het Oosten des lands zouden moeten kennen ...
Verleden week dinsdag , inderdaad op de site van Floralux aanbieding :" Blauwe Gentiaan € 1 ";
Donderdagmorgen naar Kortrijk , speciaal een ommetje naar Floralux in Dadizele , ik was er nog nooit geweest ,
na 4-5 keer vragen de Gentiaan gevonden , volgens de meneer die ze wel wist staan waren er alleen nog witte : nog 2-300 stuks ,
op het potje hing wel een klever met erop € 1.30,
6 stuks in de winkelwagen en naar de kassa , daar bleek de prijs wel degelijk € 1.30 , de print van hun site met de aanbieding deed er niets aan , de bijgeroepen heer argumenteerde dat Floralux met dagprijzen werkt , dwz vandaag weet men niet wat iets morgen kost , dit is afhankelijk van de veilingprijs op dit moment ,
het argument dat het om eindereeks exemplaren ging ( er waren nog enkel witte ) haalde ook niets uit !
als laatste haalde de heer nog aan : als ik er dinsdag was om geweest dan waren ze aan € 1 ; op de site staat nochthans op ieder beeld dat je bekijkt dat dinsdag de sluitingsdag is !
aanbiedingen gelden blijkbaar maar de dag zelf !
op een protestmail antwoorden ze naast de kwestie , ik mag een tegoedbon gaan halen van € 1.80 , daar ze tevreden klanten willen !
ze hebben de kans gehad,
mij zien ze daar niet meer !
groeten
Germain