Leskist bijenteelt

Deze rubriek is bestemd voor berichten, die niet in de andere rubrieken passen.
Plaats reactie
Poulus Coset
Imker sinds: 2001
Aantal volken: 5
Bijenras(sen): Bastaard
Contacteer:

Leskist bijenteelt

Bericht door Poulus Coset »

Beste imkers,

Afgelopen donderdag werd ik benaderd door een oud collega. Hij geeft nu biologieles op het VMBO. Een aantal jaar op een rij had hij aan het einde van het jaar nog tijd over voor wat extra's. Naar aanleiding van een stukje op het forum van mij uit oktober 2004, bijenhouders voor de toekomst, en na een bezoekje aan mijn bijenstal is hij van plan om die extra tijd op te vullen met een paar lessen over de imkerij.

Hij wil hiervoor een leskist samenstellen voor leerlingen van de 5e en 6e klas van de basisschool, en van de 1e en 2e klas van de middelbare school. Voor kids van +/- 11 tot 14 jaar dus. Dit zodat ook zijn collega's van de basisschool deze kunnen gebruiken.

We zoeken nu dus een soort inventarislijst van wat er allemaal in zo'n kist zou kunnen zitten. We kunnen zelf wel veel bedenken, maar we zijn bang iets interessants over het hoofd te zien.

Alle ideen zijn van harte welkom, we vissen er zelf het hoognodige wel uit. (goedkoop is niet belangrijk, het is de bedoeling dat deze kist in particulier beheer blijft)
Met vriendelijke groet,

Paul
piml
Contacteer:

Re: Leskist bijenteelt

Bericht door piml »

Dag Paul,
Imkervereniging Haarlem en Omstreken heeft inmiddels vijf leskisten samengesteld. Voor meer info kun je mij mailen!!!
groeten,
Pim Lemmers
Plaats reactie