Niet dat dit uitzonderlijk is, maar rond het middaguur speelden de bijen van al mijn kasten voor. Om ca 14.00 uur was het weer helemaal rustig. Na afloop geen enkele dode bij te bespeuren, noch voor de kast, noch op de vliegplank. Wat en heerlijk gevoel! Nog even zich ontlasten en de vleugeltjes strekken voor de lange winterzit?
P.S. De zanglijster zat de zonnewende alweer uitbundig toe te zingen, terwijl het goudhaantje door de meidoornhaag scharrelde, opzoek naar insecten. Prachtig !
!Piet
Voorspelen bijen 24 december
-
- Contacteer:
- Oude Essink
- Erelid
- Contacteer:
Re: Voorspelen bijen 24 december
Hallo Piet, kan het niet zijn, dat jouw voorouders je een goede Kerst kwamen toewensen, in dank voor de goede zorgen[?][^]. Als zij sterker waren geweest, hadden ze jou een Maretak gebracht.rond het middaguur speelden de bijen van al mijn kasten voor.
hennie oes

-
- Contacteer:
Beste Piet,
Ik was gisteren toevallig ook bij mijn kasten en mocht hetzelfde aanschouwen. Aangezien ik nog niet al teveel ervaring heb dacht ik even dat de natuur helemaal van slag was.Een uurtje later, zo rond 15.00 uur was alles weer in ruste. Hier in Capelle a.d. Yssel schijnt op 1e kerstdag de zon en hoop tijdens mijn middagwandeling weer hetzelfde te kunnen zien.
Henk
Ik was gisteren toevallig ook bij mijn kasten en mocht hetzelfde aanschouwen. Aangezien ik nog niet al teveel ervaring heb dacht ik even dat de natuur helemaal van slag was.Een uurtje later, zo rond 15.00 uur was alles weer in ruste. Hier in Capelle a.d. Yssel schijnt op 1e kerstdag de zon en hoop tijdens mijn middagwandeling weer hetzelfde te kunnen zien.
Henk
- apiario
- Imker sinds: 1976
- Aantal volken: 8
- Bijenras(sen): Carnica
- Contacteer:
Ik zit hemelsbreed niet ver van je vandaan.Hier het zelfde laken en pak
Op dit moment rond de "Kerstklok" van 12 wordt er volop gevlogen.Het lijkt wel zomer.
Het zonnetje er bij en uit de wind.Bij een enkele kast is het nog stil.
Die zitten schijnbaar nog het "kerstbrood" te verorberen.En ik meen te horen: "stille dag heiligedag" maar ik kan me ook vergist hebben.
Bertus
Op dit moment rond de "Kerstklok" van 12 wordt er volop gevlogen.Het lijkt wel zomer.
Het zonnetje er bij en uit de wind.Bij een enkele kast is het nog stil.
Die zitten schijnbaar nog het "kerstbrood" te verorberen.En ik meen te horen: "stille dag heiligedag" maar ik kan me ook vergist hebben.
Bertus
- dickvanleeuwen
- Contacteer:
Lees dit eens, heel toepasselijk:
http://www.odin.nl/nl/nieuws/shownieuws.asp?nwsid=656
De tekst vond mijn dochter bij een natuurwinkel in Arnhem en ik vond hem vandaag dus ook op internet.
http://www.odin.nl/nl/nieuws/shownieuws.asp?nwsid=656
De tekst vond mijn dochter bij een natuurwinkel in Arnhem en ik vond hem vandaag dus ook op internet.
- apiario
- Imker sinds: 1976
- Aantal volken: 8
- Bijenras(sen): Carnica
- Contacteer:
Mooi verhaal.
Toen ik van de week ook mijn bijen buiten zag
schrok ik eerst even
maar heb toch van het schouwspel staan te
genieten