Welke bloemen zijn dit?

Over het voedsel van bijen en hommels en hun rol bij de bestuiving in natuur en cultuur.

Moderator: maartenkleijne

arjan_vanderveen
Contacteer:

Re: Welke bloemen zijn dit?

Bericht door arjan_vanderveen »

Hallo Hennie,

Ik blijf er bij dat het volgens mij een Geranium is; hij lijkt namelijk als 2 druppels water op de Geranium pratense cv. die ik zelf in de tuin heb. Kijk anders eens op de link http://www.plantennamen.nl/plantindex/i ... um_6.htm=3 Daar staan verschillende geraniums afgebeeld.

Groet, Arjan
Oude Essink
Erelid
Contacteer:

Re: Welke bloemen zijn dit?

Bericht door Oude Essink »

Jij hebt volkomen gelijk Arjan; ik kon het niet afleiden uit de foto's op de URL die jij aangaf; meeldraden en stempels zijn daar niet goed te zien. Ik heb beter naar eigen foto's gekeken:
..
Afbeelding
2 geraniums in verschillende ontwikkeling: links: de helmknoppen zijn verwelkt; de 5 lobbige stempel laat al haar pracht zien.
rechts: het mannelijk stadium: de helmknoppen leveren ruim rijp pollen; de stempels zitten nog in de knop.

Onze bloem 3 is net open en zowel stamper als helmknoppen moeten zich nog openen. Dit bracht mij in de war; ik herkende de stempels niet als die van de ooievaarsbek. maar het is hem wel![:)]

Maarten bedankt voor het herplaatsen; de bloemen kunnen nu met naam het archief in! en deskundigen: bedankt voor de hulp.
hennie oes

Afbeelding
Plaats reactie