Het wordt weer mooi weer. De fruitboeren bellen of we wel volken kunnen leveren. Ik ben weer kunstraat aan het maken. Mijn bijen / KI hok is weer schoon en geschilderd. De broedstoof is getest. Voor mijn KI werk heb ik een bacterie arme kast gemaakt met luchtfilter/ ventilator.
Ik heb mijn site weer up2date gemaakt, v.w.b. de pedigree gegevens voor dit jaar. Ook heb ik weer een nieuwe teeltplanning gemaakt.
Druk op de knop "Teeltplannen": http://home.hetnet.nl/~buckfast/
Ik ben blij dat mijn bijtjes weer vliegen, en met dikke stuifmeel klompen terug komen.
Hennie..........
Zullen we het weer over koninginnentelen hebben?
Re: Zullen we het weer over koninginnentelen hebben?
Hennie, dat zijn opgewekte berichten !!
Zijn jouw teeltmoeren ook goed de winter doorgekomen ??
Groeten, Thomas
Groeten, Thomas
- Kroese
- Imker sinds: 1977
- Bijenras(sen): Buckfast
- Contacteer:
Re: Zullen we het weer over koninginnentelen hebben?
Nee Thomas, jammer genoeg niet. De 335 en de 834 zijn helaas de pijp uit.heidecap schreef:
Hennie, dat zijn opgewekte berichten !!
Groeten, Thomas
De 834 zat in Januari nog levend in een klein bolletje bijen. Ik heb de moer(een goeie) uit een geisoleerde sterke 6Ramer gehaald, en de 834 erin gevoerd met een kooitje met iets deeg. Ik dacht dat het goed was gegaan, maar in Maart bleek dat de moer toch weg was. Het is zo dat zo'n moer toch ook met Nosema besmet is, en heeft daardoor ook maar een kleine overlevingskans.
Ik ben wel blij dat ik mijn nieuwe UG05-350 nog wel heb. Die zat in een jonge opzetter (groeivolkje) en die doet het zeer goed. Zit inmiddels in een 10Ramer.
Groeten,
Hennie.......