Hoi,
Ik ga dit jaar voor het eerst naar het koolzaad,is het dan verstandig dat ik 2 honingbakken per volk naar het koolzaad ga,of eerst maar met 1 en later en keer de 2 er op?
B.Speet
Voor het eerst naar het Koolzaad
Moderator: maartenkleijne
- Wim Joosten
- Erelid
- Imker sinds: 2003
- Aantal volken: 1
- Bijenras(sen): bastaard
- Contacteer:
Re: Voor het eerst naar het Koolzaad
Hallo Barry,
ik zou er eerst maar één op zetten. Als het weer, zoals vorig voorjaar, te koud is, komt er ook niet veel honing binnen. Als jij twee honingkamers er op zet, duurt het ook langer voordat de ramen verzegeld worden.
Ik had vorig jaar een BK als honing kamer met als resultaat veel onverzegelde honing.
Overigens heb ik me laten vertellen dat onverzegelde honing van koolzaad minder een probleem geeft, zoals bij andere soorten honing.
Met vriendelijke groet,
Wim
ik zou er eerst maar één op zetten. Als het weer, zoals vorig voorjaar, te koud is, komt er ook niet veel honing binnen. Als jij twee honingkamers er op zet, duurt het ook langer voordat de ramen verzegeld worden.
Ik had vorig jaar een BK als honing kamer met als resultaat veel onverzegelde honing.
Overigens heb ik me laten vertellen dat onverzegelde honing van koolzaad minder een probleem geeft, zoals bij andere soorten honing.
Met vriendelijke groet,
Wim
Re: Voor het eerst naar het Koolzaad
Hangt van de temperatuur af koolzaad honingt bij 20 graden !!