Pardon hoor Wil, was als grapje bedoeld. Toen ik dat overlas stond het er ook wel een beetje vreemd.okee een kast met roterende ramen dan.
Ben blij dat er een origineel staat dan kan ik het nog eens wat beter bekijken.
Pardon hoor Wil, was als grapje bedoeld. Toen ik dat overlas stond het er ook wel een beetje vreemd.okee een kast met roterende ramen dan.
Hoi Henk,henkv schreef:
Prachtig deze mooie roterende bijenkast uit het oosten van Europa ( dacht ik ),,,,,,,,,,,,,,
Maar als dat de toekomst is, dan ga ik terug in de tijd, en ga mijn bijtjes in een mooie en warme korf van stro of buntgras onderbrengen.
Maar dat maakt het juist niet zo gemakkelijk, enerzijds lezen we hier op het forum veel over de meer traditionele manier van imkeren, met name het laten zwermen om betere koninginnen te krijgen, zoveel mogelijk de natuurlijke omstandigheden voor de bijen creëren, géén varroabestrijding etc.Het zijn menselijke gevoelens die niets met bijen te maken hebben
Beste Hans en Bertus.Waar het hier omgaat is dat je de populatie varroa laag houd!! deze kunnen zich niet goed in kantelende ramen(cellen) vermeerderen volgens de Hongaar Anivet.
Het weer schijnt goed te worden Jan , en twee weten wellicht meer als een.p.s. Bertus, ik zie ernaar uit je a.s. zondag te ontmoeten.
M'n kap ligt voor de zekerheid al achterin de auto...
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten