Mosterd of Herik

Over het voedsel van bijen en hommels en hun rol bij de bestuiving in natuur en cultuur.

Moderator: maartenkleijne

dickvanleeuwen
Contacteer:

Re: Mosterd of Herik

Bericht door dickvanleeuwen »

Abraham...Mosterd...[:)]
malle pietje
Contacteer:

Bericht door malle pietje »

Æbe
Contacteer:

Bericht door Æbe »

aan de groeivorm te zien is het voor mij herik,echt een storings pland die het jaren vol houd.

Æ.
dickvanleeuwen
Contacteer:

Bericht door dickvanleeuwen »

Het is een lastig verhaal. Ik begin steeds meer te twijfelen. Denk zelf steeds meer aan herik. Hier beweert de een stellig dat het mosterd is en dat er dit jaar ook nog delen zijn bijgezaaid. De ander spreekt over herik wat ieder jaar weer opkomt. Ik zou die twee wel een naast elkaar willen zien. Ik zal eens een foto proberen te maken van verschillende planten.
hbeugeling
Contacteer:

Bericht door hbeugeling »

Beste Dick,
Je geeft aan dat de korven niet meer te tillen waren. Inmiddels zul je misschien honing hebben afgenomen. De vraag is hoe dat ging. Ik heb tijdens het slingeren een aantal ramen gehad waar de honing klemvast inzat. Verder was het bijzoinder dat deze ramen aanzienlijk zwaarder waren dan de andere. Het was gewoon niet te doen. Bij navraag in het "praathuis van het depot"gaven de oude rotten aan dat het waarschijnlijk was dat de bijen op de herik hadden gevlogen. Was de honing bij jou ook zou hard?
Plaats reactie