@hubert,
Dat was ook mijn vraag inderdaad. Schijnt trouwens ongezond te zijn om aan mierenzuur te ruiken... Ze zeggen niet voor niks dat je een masker op moet doen.....
Misschien dat de leverancier van het mierenzuur iets kan zeggen over de houdbaarheid. Al zou ik denken dat het toch echt wel op de fles zou moeten staan als er uberhaupt een houdbaarheidsdatum aan zou zitten.
Geen varroa in volken. Kan dat?
Re: Geen varroa in volken. Kan dat?
Duurzaam en ecologisch tuinieren, imkeren en energieopwekking op mijn website (zie profiel).
hubert schreef:Heeft iemand ervaring met/kennis van de houdbaarheid van mierezuur en eventueel omzetting naar azijnzuur
Mierezuur is H-COOH
Azijnzuur is CH3-COOH
dus mierezuur kan nooit azijnzuur worden.
Groeten, Willem 

-
- Imker sinds: 1997
- Aantal volken: 15
- Bijenras(sen): Carnica, mellifera, bastaard
- Contacteer:
Mierenzuur in "pure vorm", in feite sterke waterige oplossingen ervan, breekt niet uit zichzelf af en is eigenlijk onbeperkt houdbaar.
Als er metaalionen en (UV) licht bij een zwakke oplossing komen dan breekt een deel af tot koolstofdioxide en water maar daar hebben wij met onze toepassing niet mee te maken.
L
Als er metaalionen en (UV) licht bij een zwakke oplossing komen dan breekt een deel af tot koolstofdioxide en water maar daar hebben wij met onze toepassing niet mee te maken.
L
- alef pieter
- Contacteer:
.
Laatst gewijzigd door alef pieter op do 02 sep 2010, 23:29, 3 keer totaal gewijzigd.
- alef pieter
- Contacteer:
.
Laatst gewijzigd door alef pieter op do 02 sep 2010, 23:29, 2 keer totaal gewijzigd.
alef pieter schreef:Oxaalzuur is een leuke COOH-COOHook hel goed voor den mensch
Als we toch geleerd gaan doen:

Oxaalzuur (ethaandizuur) is HOOC-COOH
Groeten, Willem 

- jasper-k
- Imker sinds: 2010
- Aantal volken: 20
- Bijenras(sen): buckfast en bastaard (geschepte zwermen)
- Contacteer:
scheikunde is niet mijn vak maar een kast met de poten in de slaolie houdt wel de mieren maar niet de oorwurmen tegen, die hebben namelijk vleugels en kunnen vliegen!!!
Met vriendelijke groet, Jasper