communicatie

Praktijk-onderwerpen.

Moderator: Hans van der Post.

Frans vanTongeren

Re: communicatie

Bericht door Frans vanTongeren »

In mijn elf raams observatiekast heb ik ooit kunnen zien wat Kees aangeeft.
De raten zijn te vergelijken met een 'omgekeerd dijklichaam' met aan de voorzijde een steile /diepe kant en .., achterwaarts gaande, een minder schuine hellingshoek.
De raten in het midden zijn het grootst en de raten, gaande van centrum naar zijkant, nemen in grootte af. Daar is een toename te zien van darrenraat.
Het geheel lijkt een beetje op een lekke, halve voetbal !
Toen de raten jarenlang in de kast zaten, werd alles volgebouwd.
(de kast is vernield door een paard.)
wendy
Bijenras(sen): bastaard
Contacteer:

Bericht door wendy »

Dag Lennard,
Ik heb alleen spaarkasten. 4 stuks bevolkt.
Omdat ik driehoekige randen in de raampjes heb, bouwen ze daar zo aan vast en hoef ik dus geen startstrip te gebruiken.
Dit jaar ben ik begonnen om één kast met 11 raampjes te voorzien i.p.v. 10 (kleinere raatafstand dus).

Dag Kees,
Met de gaten bedoel ik de gaatjes die her en der in de raten te vinden zijn, kleine openingen waar net een bij door kan.
Sommige raten hebben er wel, andere niet.

dag Frans,
In de korf zie ik iets terug van de vorm die je beschrijft, dat een kant steiler was dan de andere kant is me niet opgevallen.
Ook in mijn kasten zie ik dat de raat van binnenuit gebouwd wordt en naar buiten toe in grootte afneemt, het is te koud om ze open te maken, maar je hebt me wel nieuwschierig gemaakt met je "omgekeerde dijkvorm".
Verder is me opgevallen dat ze lang niet altijd vanuit het midden van de kast beginnen te bouwen, soms zitten ze links van het midden en in de kast ernaast wat meer aan aan de rechterzijde.
enne....hoe is het met paard?

groet, Wendy
Frans vanTongeren

Bericht door Frans vanTongeren »

Dag Wendy,
Het paard is afgereisd naar Duitsland.
Meer weten?
Surf naar :
Paard bijt kast
http://www.bijenhouden.nl/forum/topic.a ... IC_ID=1434
Plaats reactie