Honing (en was?) eten uit raat

Over producten voor bijen (suiker) en van bijen (was/honing/stuifmeel/propolis enz.), recepten, en over de therapeutische mogelijkheden van deze produkten.
Harmen vd Ende
Contacteer:

Re: Honing (en was?) eten uit raat

Bericht door Harmen vd Ende »

Hallo Allemaal,

Maak je maar geen zorgen hoe je het moet eten, want mijn kinderen hebben geen aanwjzingen nodig...
Ik was namelijk woensdag met het mooie weer even naar de bijen en wilde ze even snel controleren.
Ik had uit mijn vooraad een voerrame meegenomen, Het bleek een heel raam verzegelde lamsoor te zijn. Nou de kinderen hadden het snel in de gaten en staken hun vingers er in en begonnen er met hun vingers er een mooie "gracht" in te maken, ik was natuurlijk even te druk met de bijen, dus de "schade" was al aangericht :D
Ze zeuren nu dus elke dag gaan we weer naar de bijen dan kunnen we weer lekker van de honing smikkelen.(thuis genoeg in de pot, maar dit is veeeeeeeeeel lekkerder

Groeten Harmen
Æbe
Contacteer:

Bericht door Æbe »

honingraat als geneesmiddel
ik wist dat ik er eens iets over gelezen had,maar ik heb het weer gevonden in Leef Lang en Gezond ,het geheim van dokter Jarvis.
-honing raat is uitstekend geschikt om bepaalde stoornissen van de ademhalingsorganen te behandelen-Het kauwen van honingraad is goed voor de ademhalingwegen,ook hooikoorts word daarmee bestreden aldus
Dr.D.C.Jarvis, een boekje vol dokterstas adviezen.
groeten, Æbe

Æ.
Frans vanTongeren

Bericht door Frans vanTongeren »

Aebe, dan zou de genezende werking van de honingraat dus wellicht in gang zijn gezet door stuifmeelkorrels welke niet afgeroomd zijn uit dit edele spul.
Plaats reactie