Hans, ik weet het, het zal wel aan mij liggen, maar deze raat wordt echt NIET meer bezocht door bijen ...
Trouwens, de foto's spreken toch voor zich ... Zie jij bijen ?????
Groeten, Thomas
Darrenraat verplaatsen
- Oude Essink
- Erelid
- Contacteer:
Re: Darrenraat verplaatsen
Thomas,Trouwens, de foto's spreken toch voor zich ... Zie jij bijen ?????
Maak eens een video-opname, die je twaalf uur laat draaien en ga vervolgens nog eens tellen! [:0]
hennie oes

- croy
- Imker sinds: 1995
- Aantal volken: 35
- Bijenras(sen): Carnica
- Contacteer:
Als je darreraat niet in de diepvries legt en je kop de darren en hangt ze buiten voor de mezen dan zul je zien dat de mijten overstappen op de bijen die op de raat afkomen is mijn ervaring. Probeer het maar eens uit succes.
Croy
Croy
heidecap schreef:
Croy, dit kun je niet menen ...
de mijten zitten in afgesloten cellen waar je geen bij op ziet ...
Groeten, Thomas
Hennie, en Croy, toen het gesloten darrenraat 3 weken onaangeroerd hing waar het hing zoals op de foto te zien, waren alle cellen nog gesloten.
De mijten hebben de geest gegeven, tezamen met de darren!
Ik trek jullie woorden niet in twijfel, maar blijkbaar kunnen ervaringen ook verschillen ...
Groeten, Thomas
De mijten hebben de geest gegeven, tezamen met de darren!
Ik trek jullie woorden niet in twijfel, maar blijkbaar kunnen ervaringen ook verschillen ...
Groeten, Thomas
-
- Contacteer:
Thomas,toen het gesloten darrenraat 3 weken onaangeroerd hing waar het hing zoals op de foto te zien
Waarom hang je het dan op [?]
groet,
Hennie
Hennie, dit is wijsheid achteraf : Bij mij lieten zowel de bijen als de volgels het darrenraat met rust. Misschien juist omdat ik pal onder een vogelhuisje gehangen had.
Wellicht was hier 1 mezenpaar op eigen territorium almachtig over bijen en vogels...
Wellicht was hier 1 mezenpaar op eigen territorium almachtig over bijen en vogels...