Mijn vraag eigenlijk was of er ook een rubriek kon komen voor wetenschap en eventueel wetenschappelijk getinte vakbladen. Nu vind er een taalkoppeling plaats die op zich zelf niet met deze vraag hoeft verbonden te zijn maar wel kan.....graag toch weer even naar de oorspronkelijk vraag toe.
jp
Wetenschappelijk onderzoek
- Jelte Pieter Dijkstra
- Imker sinds: 1998
- Aantal volken: 0
- Bijenras(sen): baastaard (mijn lievelingsbij), ca, bu
- Contacteer:
-
Re: Wetenschappelijk onderzoek
Jelte pieter,
Als je wil laten zien dat je een andere taal
beheerst, kan je het stuk toch gewoon vertalen???
Of zie ik dat verkeerd???
Frits
Als je wil laten zien dat je een andere taal
beheerst, kan je het stuk toch gewoon vertalen???
Of zie ik dat verkeerd???
Frits
- Jelte Pieter Dijkstra
- Imker sinds: 1998
- Aantal volken: 0
- Bijenras(sen): baastaard (mijn lievelingsbij), ca, bu
- Contacteer:
Het gaat niet alleen om taal maar ook om te kijken hoever staat de wetenschap eigenlijk en wat doen ze allemaal. Dus de wetenschap op bijengebied centraal stellen. In het Nederlands vertaald dan of linken van wetenschappelijke sites.
jp
jp
-
- Contacteer:
Ja wetenschappelijke stukken in "Bijenhouden" mis ik ook of ze zijn niet wetenschappelijk of weer te erg en ongrijpbaar voor veel imkers.
Ik denk dat als het helemaal in het Nederlands wordt vertaald dat er meer lezers zullen komen. Op het forum zou prima zijn, want "Bijenhouden" heeft toch te weinig ruimte.
Trouwens als ze vertaald worden hoeft dat niet letterlijk, je moet pragmatisch blijven.
Ed
Ik denk dat als het helemaal in het Nederlands wordt vertaald dat er meer lezers zullen komen. Op het forum zou prima zijn, want "Bijenhouden" heeft toch te weinig ruimte.
Trouwens als ze vertaald worden hoeft dat niet letterlijk, je moet pragmatisch blijven.
Ed
Hallo JP,Jelte Pieter Dijkstra schreef: Een nieuwe rubriek wetenschappelijk onderzoek, gerelateerd aan de bijenteelt???
jp
Kan je me even een mailtje sturen?
I've got news for you, en een mail via het forum krijg ik weer terug.
met vriendelijke groet
Tineke Brascamp