kunstofraampjes voor Brazilie

Deze rubriek is bestemd voor berichten, die niet in de andere rubrieken passen.
apiario
Imker sinds: 1976
Aantal volken: 8
Bijenras(sen): Carnica
Contacteer:

Re: kunstofraampjes voor Brazilie

Bericht door apiario »

beste Forummers

Vanuit een regenachtig deel van Brazilie, Vannacht is er zoveel regen gevallen dat hele wijken van Sao Paulo ,Rio,Vitoria
onder water. Huizen die het loodje hebben gelegd,mensen die al hun bezittingen kwijt zijn. En geen enkel vergoeding krijgen (vaak ilegale bouw) Ook grond verschuivingen blokkeren de wegen We zoude vandaag een aantal imkers bezoeken in Santa Teresa ,maar de terreinen en wegen zijn bijna onbegaanbaar (geen asfalt zoals bij ons)
Maar geen sneeuw zoals bij jullie Hier zit ik met de laptob buiten.

Goed , ik ben wel een beetje beduust van de reactie,hartelijk dank daarvoor We hebben veel sites bezocht (holterman na geneust) en hebben een gedetaieerd verslag van Ria gehad over het wel en wee. We gaan hier een verslag van schrijven zodat we dat bij de lezingen kunnen precenteren Maar van het een komt soms het ander. Nu wordt mij ook gevraagd hoe wij om gaan met de kunstofkasten (alles is hier Langstroth)Nou gebruik ik al jaren de segerberger dus daar kon ik me aardig redden met de vragen Een vraag die ik niet wist is hoe de bij hier met het materiaal (Tempex) om gaat Arno is bang dat de geafrikaniseerd bij geen "spaan" heel laat van de kast. Ik zal kijken of ik op de log een plaatje kan zetten hoe hier een torretje in een mum van tijd de halve houten kast op vreet. Dus komt de volgende vraag naar ons toe hoe zit het dan met de Polyethyleen kasten? Oef ...........zucht......daar heb ik geen kaas van gegeten. IK denk dat hier in het tropisch klimaat de plastikkast het niet zo goed zal doen i.v.b. met de condens vorming. Maar ik weet niet hoe hij zich gedraagt in Holland,ik heb er altijd maar weinig over gehoord Is er iemand die daar ook iets van kan vertellen?

Dan nog een paar vragen die zo terloops naar voren kwamen:

Gerard, Arno is bezig met een organische certivisering (IBD)en is op de hoogte dat biologische afnemers geen genoegen nemen met de kunststof ramen en kasten

Tieme Ja de celgrote is kleiner dan de Europese Maar ja,..........ook genetichs is de bij anders dan bij ons Hij heeft fantastische eigenschappen,maar vaak niet haalbaar in ons land Ik denk dat er van de 6000 imkers er maar 6 overblijven(lach) Bovendien kan deze bij niet in ons klimaat (met winterzit) leven.

Maar wat me wel bezig houd is relatie met de Verdwijnziekte en het giftige stuifmeel hier.Dat stuifmeel doet maar rare dingen hier. (Zie http://www.apiario.web-log.nl)

Pedra Azul
Brazilie

Met vriendelijke groet

Bertus
Plaats reactie