We hadden ook praktijklessen. Ik heb verschillende boeken gelezen en als naslagwerk heb inmidels een dikke ordner vol info. Ik lees op dit forum mee en ben ook blij met vragen van andere beginners. Ik ga naar open dagen en lezingen die openbaar zijn.
De enige imker die ik in de buurt ken (geen lid) heb ik gevraagd of ik mocht komen kijken als ze iets gaat doen met de bijen. Zij doet vrijwel niets zegt ze, en ik heb er niets meer van gehoord. Dat mag natuurlijk ook. Waarom ik een mentor wil, ik zou af en toe bij iemand willen kijken hoe die werkt, daar leer ik van.
En Robbert heeft mij ook geholpen, die is ook meer ervaren dan ik, dat was ook fijn.
Ik ben niet de enige. Bij de laatste cursusbijeenkomst gaven meerdere mensen aan het nog niet allemaal te weten. Twee mensen hebben nog geen bijen. Een persoon mag nogmaals de praktijk lessen volgen. Overigens de cursus was goed.
Hebben jullie dit gevoel niet gehad toen jullie begonnen? Dat je alles 1x gezien hebt en een jaar later het zelf moet uitvoeren. Dat je dingen tegenkomt die je niet in je cursus gehad hebt. Dat informatie in boeken al weer verouderd is. Dat boeken en gebruiksaanwijzingen (en mensen op dit forum

Het is ook leuk om je nieuwe hobbyervaringen met andere imkers te delen, anders dan via dit forum.
Ik ben ook heel erg blij met dit forum hoor. En uiteindelijk komt dit vast wel goed.
In de tussentijd heeft Bart geschreven. Het hele forum voelt als een mentor. Als ik het niet weet stel ik mijn vraag hier en krijg altijd antwoord, gelukkig!