wijzigen berichten

Wensen voor de toekomst van het imkerforum, vragen over hoe het werkt, en dingen die fout gaan.
petro
Imker sinds: 1973-1974
Aantal volken: 5
Bijenras(sen): Buckfast
Contacteer:

Re: wijzigen berichten

Bericht door petro »

Dat is dan wel "opgelost" maar de verandering naar vastzetten van berichten(na bepaalde tijd)is om een
eventuele herhaling van zo'n gebeurtenis te voorkomen.(neem zelf ook aan dat het niet gauw weer zou gebeuren.)
Mischien niet de prettigste maar wel de enigste.Het is dan wel één keer gebeurt maar aangezien de veranderde berichten in heel veel topic's stonden,gaf het een grote "puinhoop".
Petro
Bijenhoudster schreef:Ik vind het raar dat je je eigen bericht niet meer kan wijzigen, kom dat ook voor het eerst tegen. Ik ga vaak een forum op als ik te moe ben voor iets anders. Maak schrijffouten, kromme zinnen en soms wil ik het later anders schrijven of aanvullen.

Ik ken ook maar 1 voorbeeld dat berichten niet meer te lezen waren omdat iemand alles weghaalde. Dat was inderdaad irritant maar ik begreep dat dat opgelost is.
Jeroenvt
Aantal volken: 5
Bijenras(sen): hele leuke
Contacteer:

Bericht door Jeroenvt »

Er zijn ook recent meer voorbeelden van geweest.

Ik ken er wel een aantal waar dit gewoon is. Er zijn ook fora waar je kunt wijzigen tot er gereageerd is, maar ik weet niet of dat gewenst is of dat het kan. Alhoewel ik ook wel eens een bericht gewijzigd heb vind ik eigenlijk dat je goed moet nadenken voor je iets tikt, het is soms al lastig genoeg om te achterhalen wat iemand die geen Hermans of Mulisch heet bedoelt. Gaat hier over het algemeen best goed hoor, maar het gros leest reacties al voor er dan weer gewijzigd is, als je dan iets typt en het later weer wijzigt worden de wijzigingen nooit meer gelezen. En aanvullen kan natuurlijk altijd in een nieuwe reactie.
--
Mvg Jeroen van Tol

http://www.TheDutchChief.nl
maartenkleijne
Moderator
Imker sinds: 1974
Aantal volken: 3
Bijenras(sen): bastaard
Contacteer:

Bericht door maartenkleijne »

Grappig, bijenhoudster, voor mij was bijenhouden het enige forum waar je achteraf nog dingen kon wijzigen.
Niet alleen incidenteel misbruik kan irritant zijn. Nog veel irritanter is dat elke verbeterde typefout het bericht weer kan doen opduiken bij 'ongelezen berichten'.
En dat kwam wel heel veel voor.
gr,
m
Oude Essink
Erelid
Contacteer:

Bericht door Oude Essink »

Wat ik erg storend vind is het oorspronkelijke bericht wijzigen naar aanleiding van een critische reactie; het bericht wordt gewijzigd en de reactie hangt zinloos in de lucht en slaat niet meer op het gelezen bericht. Een storende schrijffout weghalen of een onduidelijke verwoording achteraf verbeteren zou acceptabel zijn, ware het niet, dat de tekst opnieuw bovenaan komt en een argeloze lezer maar moet uitvogelen wat er aangevuld of gewijzigd is.
Even de moeite nemen de tekst door te lezen voordat je verstuurt (respect voor de lezer!) en verdere aanvullingen of wijzigingen onder de reacties opnemen, vind ik de meest heldere en minst irritante gang van zaken. Fouten toegeven of aanvullingen geven n.a.v. reacties van lezers is voorwaar geen schande.
Waar deze stelregel veelvuldig wordt overtreden ten koste van de leesbaarheid, vind ik het logisch en correct de mogelijkheid tot wijzigen aan banden te leggen en te beperken tot minimaal de dag zelve waarop het bericht geplaatst is.

Afbeelding
Plaats reactie