'Hormonen' in de honing?

Over producten voor bijen (suiker) en van bijen (was/honing/stuifmeel/propolis enz.), recepten, en over de therapeutische mogelijkheden van deze produkten.
semar
Imker sinds: 1975
Aantal volken: 9
Bijenras(sen): buckfast
Contacteer:

Re: 'Hormonen' in de honing?

Bericht door semar »

het bloed stroomt vanaf de kopzijde vrij door het lichaam naar het achterlijf, aan de achterzijde wordt het door een langwerpige holle spier weer naar voren gepompt ja.

maar ik zou dat niet als een hart omschrijven.
een hart heeft kamers, boezems en is op een buizen/vaten stelsel aangesloten. voor mij dus een ander orgaan.

kwestie van hoe je het wil noemen. :)

vriendelijke groet
Semar(Dominique)
TubaLeoVoet
Contacteer:

Bericht door TubaLeoVoet »

Ook in alcohol zitten (vrouwelijke) hormonen :
Je gaat er 100 x zoveel van lullen, je kan niet meer behoorlijk met de auto rijden, je gaat zitten lachen en wenen om niets, ...

(sorry dames op het forum, dit is ECHT WEL ALS GRAP BEDOELD..) :twisted: :mrgreen:
Jaap van Assenbergh
Imker sinds: 1989
Aantal volken: 10
Contacteer:

Bericht door Jaap van Assenbergh »

Hoi Bart,

Ik vermoed dat iemand Roald Dahl (Royal Jelly) heeft gelezen en dit niet als verhaal maar voor waarheid heeft aangenomen.

In dit verhaal heeft een imker een dochtertje dat ondervoed raakt doordat ze niet wil eten. Vader en moeder zijn ten einde raad. De imker geeft de zuigeling, zonder mede weten van zijn vrouw, dan koninginnegelei door de melk. Want als een larve er zo snel van groeit dan zal een kind er ook wel van aankomen.
Ze groeit ineens als kool maar vertoont dan opeens ook volwassen trekjes.

Jaap
Berend
Contacteer:

Bericht door Berend »

Fantastisch verhaal van Roald Dahl (moest ik ook direct aan denken tot ik TS las).

Alleen krijgt dat dochtertje door het eten van koninginnengelei geen trekjes van volwassen, maar van bijen! :be8:
Plaats reactie