Nee, 'misschien' bij David niet , maar er was wél grote sterfte bij anderen die met deze BLUB koninginnen werken.mike schreef:Bij David waren wel geen sterftes te betreuren.
Mike
bijen sterven door overmatig gebruik van insecticiden
-
- Contacteer:
Re: bijen sterven door overmatig gebruik van insecticiden
roger
Zn ook met andere koninginnen zeker?
Het 'merk' doet er vooralsnog niet veel toe me dunkt... jammer
Het 'merk' doet er vooralsnog niet veel toe me dunkt... jammer

- Tieme
- Imker sinds: 2003
- Aantal volken: 25
- Bijenras(sen): Carnica (beebreed 55-2) en Buckfast
- Contacteer:
Jaap,
Wat denk je dat dit volk heeft dat zo besmettelijk is? Bouwdrift tijdens dracht? Het zal je maar overkomen.
groeten,
Tieme
Wat denk je dat dit volk heeft dat zo besmettelijk is? Bouwdrift tijdens dracht? Het zal je maar overkomen.

groeten,
Tieme
-
- Imker sinds: 1960
- Aantal volken: 4
- Bijenras(sen): bastaard
- Contacteer:
Het is natuurlijk altijd mogelijk dat ik wat te vroeg geschreven heb maar .
Zie onderstaande foto uit dit filmpje wat niet erg duidelijk is , en ook de andere kant van het raam had dezelfde aanblik . Enkel wanneer dit te verklaren valt door opslag van stuifmeel binnen het broednest zal er niets aan de hand zijn , bij alle andere oorzaken waarschijnlijk wel , en denk ik aan een of andere broedziekte , en zelf neem ik nooit enige risico . Een te grote mijt populatie zou ook nog mogelijk kunnen zijn ,maar dat kan ik haast niet geloven .

Zie onderstaande foto uit dit filmpje wat niet erg duidelijk is , en ook de andere kant van het raam had dezelfde aanblik . Enkel wanneer dit te verklaren valt door opslag van stuifmeel binnen het broednest zal er niets aan de hand zijn , bij alle andere oorzaken waarschijnlijk wel , en denk ik aan een of andere broedziekte , en zelf neem ik nooit enige risico . Een te grote mijt populatie zou ook nog mogelijk kunnen zijn ,maar dat kan ik haast niet geloven .
Zou het ook niet kunnen dat dit een broedraam is dat bovenop de koninginnerooster geplaats is om de bijen in de honingzolder te lokken en dat dat broed nu gewoon aan het uitlopen is? 

-
- Imker sinds: 1960
- Aantal volken: 4
- Bijenras(sen): bastaard
- Contacteer:
Dan zijn de eitjes toch nog niet gelijkmatig gelegd .jomme schreef:Zou het ook niet kunnen dat dit een broedraam is dat bovenop de koninginnerooster geplaats is om de bijen in de honingzolder te lokken en dat dat broed nu gewoon aan het uitlopen is?
Jaap v P
-
- Imker sinds: 2007
- Aantal volken: 400
- Bijenras(sen): Buckfast
- Contacteer:
Jaap,
Je kunt ook op 'print screen' drukken, dan in paint de optie 'plakken' , dan opslaan in gewenst formaat, dan hoef je geen foto van je beeldscherm te maken
Overigens, je hebt 100% gelijk, dit is geen gezond broednest.
Je kunt ook op 'print screen' drukken, dan in paint de optie 'plakken' , dan opslaan in gewenst formaat, dan hoef je geen foto van je beeldscherm te maken

Overigens, je hebt 100% gelijk, dit is geen gezond broednest.