Het heeft de lente niet gehaald .jasper-k schreef:Heb ook even nagelezen, hoe is het met dat volk afgelopen Jaap?

Jaap v P
Moderator: Hans van der Post.
Het heeft de lente niet gehaald .jasper-k schreef:Heb ook even nagelezen, hoe is het met dat volk afgelopen Jaap?
Daar is het Deformed Wing Virus ( wat merendeels door de varrroa verspreid wordt) de oorzaak van .alfa vulgaris schreef:Naar mijn mening een geweldige toevoeging aan dit onderwerp Jaap
Ik was em al bijna vergeten.
Ik had na vluchtig nalezen de indruk dat de suggestie wordt gewekt dat de varroa's die misvormde bijen veroorzaken.
DVW zal vast een virus zijn wat dit volgens de naamgevers veroorzaakt,dit betekend niet dat dit de enige oorzaak kan zijn.Daar is het Deformed Wing Virus ( wat merendeels door de varrroa verspreid wordt) de oorzaak van .
Jaap v P
Ik kan je het boekje ; Honey Bee Diseases & Pests "van harte aanbevelen . Zo ook ; Gezonde Bijen "welke door de Nederlandse Bijenverenigingen in 1990 verspreid isalfa vulgaris schreef:
DVW zal vast een virus zijn wat dit volgens de naamgevers veroorzaakt,dit betekend niet dat dit de enige oorzaak kan zijn.
:
alfa vulgaris schreef:Ik vermoed dat als gesloten broed aan krachtige schokken wordt blootgesteld door bijvoorbeeld het driftig afslaan van bijen van raten met gesloten broed dit ook misvormde bijen kan veroorzaken.Daar is het Deformed Wing Virus ( wat merendeels door de varrroa verspreid wordt) de oorzaak van .
Jaap v P
Misschien iets om ook eens in de gaten te houden
Dat wou ik eigenlijk zeggen ja.semar schreef:niet zo maar tot conclusies komen als daar geen bewijs voor is.
Vriendelijke groet
Semar(Dominique)
volgens onderzoekkomen de kreukelvleugels van het israeli deformd wing virusmarc schreef:Bijen met verschrompelde vleugels is het gevolg van een gebrek in de ontwikkeling van de bij.
Tegenwoordig denkt men dan bijna enkel nog aan varroa, maar de ongeboren bij kan evenzeer een onderkoeling of een ondervoeding of nog wat anders meegemaakt hebben.
Bestond al lang voor de varroa.
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 5 gasten