SneeuwklokjesGala

Over het voedsel van bijen en hommels en hun rol bij de bestuiving in natuur en cultuur.

Moderator: maartenkleijne

Erik Konijn
Imker sinds: 2012
Aantal volken: 25
Bijenras(sen): buckfast
Contacteer:

Re: SneeuwklokjesGala

Bericht door Erik Konijn »

Alfa er zit niets anders op dan zelf een foto nemen en de buurvrouw lief aankijken. :whistle:
alfa vulgaris
Imker sinds: 2010
Aantal volken: 0

Bericht door alfa vulgaris »

Hahaa,gisteren al even gebabbelt met de buurvrouw en heb toestemming te fotograferen,maar ik heb ze nog niet gezien.
Buurvrouw zei dat ik overdreef met 25 cm, zit er niet naast denk ik.

De soort op de foto hieronder lijken ze wel wat op,
m'n herinnering zegt dat de bladeren meer turkoise en spitser zijn en de bloem wat afwijkend eruit ziet.
Benieuwd of ze er dit jaar weer zijn. In elk gaval zijn de winterakonietjes er hier nu allemaal klaar voor het evenement van het jaar.
Wachten op 12 graden? :dance:

Afbeelding

Benieuwd of daar nog wat te beleven viel op de Zaanse schans.
Zelf een aardige sneeuwklok enthousiasteling allang voor ik bijen had :lol:
Als ze straks uitgebloeid zijn is het meende ik de officiële tijd om ze te verplanten.
Hans gaat me dat vast vertellen :naughty:
Franschman
Contacteer:

Bericht door Franschman »

Kop in krant: "Handel in wilde bloembollen is schandaal" Exporteurs voorzien Turkse planten van Nederlands etiket. :o
"Het is zo simpel: voor Hollandse bollen wordt de hoogste prijs betaald, bollen uit Gibraltar verkoop je niet".
Kern van het artikel; In Turkije worden wilde bollen ,waaronder sneeuwklokjes ( 35 miljoen !)door de lokale bevolking verzameld. Deze in het wild verzamelde bollen worden opgekocht door o.a. Nederlandse handelaren.
Ze komen als "Produce of Holland" op de markt !! Ongewild steunt de consument de Turkse natuur-aantasting. :shhh:
Voorts staat er in het artikel; "Bovendien is er juridisch probleem;een Turkse bol die twee weken in Nederland ligt opgeslagen is voor de wet al een Nederlands product :snooty: Daar weten onze bijen vast niets van :be3:
Plaats reactie