Jeugdimker

Deze rubriek is bestemd voor berichten, die niet in de andere rubrieken passen.
Jelte Pieter Dijkstra
Imker sinds: 1998
Aantal volken: 0
Bijenras(sen): baastaard (mijn lievelingsbij), ca, bu
Contacteer:

Re: Jeugdimker

Bericht door Jelte Pieter Dijkstra »

of een vrije agent?
bij geen enkele vereneging aangesloten.
Wat mij betreft mogen ze...maar het is denk ik toch wel een aanrader om bij een (lokale) vereniging je aan te sluiten. Zeker in de beginjaren van het imkerschap. Onder het mom: twee weten meer dan een. De kennis op velerlei vlak in een vereniging in welke hoedanigheid dan ook is een must voor de beginnend imker. En dat geldt des te meer voor jeugdleden.

Groet,
JP
Sheila
Contacteer:

Bericht door Sheila »

De meeste kinderen waren lid van een vereniging en ruim de helft ook van de NBV. Er was er niet één zonder ervaring met bijen, al dan niet opgedaan samen met hun ouders. Dus dat gaat helemaal goed komen voor de toekomst :be7: !
semar
Imker sinds: 1975
Aantal volken: 9
Bijenras(sen): buckfast
Contacteer:

Bericht door semar »

ik vind het meer een aanraader om een mentor te zoeken, wat je in een cursus krijgt moet je zelf maar zien te intrepeteren als je alleen op jhe stand bezig bent en de eerste jaren is dat moeilijk.
loop een jaar aan het handje van een ervaren imker (als mogelijk meer dan een) mee.
zeker als je jeuglid bent, ben zelf ook zo begongen en als 15 jarig joch/wicht ben je bij bijna elke imker welkom om mee te lopen/helpen.
ik had in mijn eerste jaren wel 10 imkers bij wie ik regelmatig over de vloer kwam en er is daardoor nooit een cursus aan te pas gekomen.

in een cursus kun je een stramien leeren volgens een vast schema (handig) maar bij ervaren imkers kun je leren hoe, waneer en waarom zij van de standaard afwijken.
da´s eigenlijk meer wat ik wil zeggen.
ten slotte lijden bij de bijen veeeeeeeel wegen naar Rome.

groet

Semar(Dominique)
Plaats reactie