Ik heb een hele pot korrels, legaal spul uit de dierenwinkel, geleegd, het helpt geen biet. Er is hier waarschijnlijk zoveel van dat spul gebruikt dat alleen de resistente muizen inmiddels doorgeëvolueerd zijn. Iedereen die ik ken die hier in een oudbouwhuis woont, zit er mee. De enige oplossing is vreedzame coëxistentie.RobertF schreef:Ik woon in Amsterdam en een bestrijder van de GG&GD die ooit langs kwam, vertelde dat de muizen resistent zijn tegen het gif,
Dat is onjuist
en dat ze met een boog om muizevallen heen lopen,
Dat is onjuist, het tegendeel is waar
En inderdaad, waar ik de vallen ook plaats, wat ik er opleg, pindakaas, nootjes, iets anders, het maakt allemaal niet uit.
Het maakt wel degelijk iets uit
De grote grap is over welke muis hebben wij het?
huismuis?
bosmuis?
spitsmuis?
Als je geen kennis van je vijand hebt kun je de oorlog niet winnen.
Ik zat vorige week in de keuken, stil, dit forum te lezen op mijn tablet. Ineens komt er een muis vanachter de wasmachine vandaan. Hij zat op nog geen meter afstand. Ik bewoog niet en maakte geen geluid. Toen bewoog ik een beetje maar dat zag ie niet. Een muis zal wel niet zo goed kunnen zien dacht ik toen. Ik maakte een klein geluidje op de tafel en daar reageerde ie niet op. Dus misschien is ie wel doof.
Toen dacht ik, als ik nou eens wat adem naar hem toe blaas, maar niet zo hard dat ie de wind voelt. En toen na een paar keer, op een moment dat ik niet blies, schoot ie er vandoor. Dus nu is mijn theorie dat ie misschien de CO2 kan ruiken o.i.d.
Ik zou de spreuk willen veranderen in: Als je geen kennis van je vijand hebt, kun je maar beter vrienden worden