alfa vulgaris schreef:Ik ben niet zo'n visser maar ik herken 2 soorten carbonhengels.
Ik meen dat het heet:"insteek en oversteek."
Als ik me niet vergis kun je die oversteek op mekaar zetten en dan kun je daar ook gewicht op zetten zonder dat die carbonhengel automatisch inschuift als je hem rechtop hebt met gewicht op de top.
Die overtsteek hengels heb je wel tot 15 meter en als je daar een hele dikke vis mee kan pakken dan vast ook een bijenzwerm van een paar kilo.
Je zou zelf kunnen bedenken dat het niet kan.
ad staals
Ik denk dat als je de bovenste 2 tot 4 delen niet gebruikt je er makkelijk 8 of 9 meter hoog mee kan komen om max een kilo of 3? te tillen. Koolstof is belachelijk stijf.
Het is de vraag of het overigens waard is want dat soort hengels zijn zover ik me kan herinneren erg kostbaar.
Het zou kunnen dat het praktisch is...je zal de buis rechtstandig neer moeten halen en dan zou je één voor één de buizen van mekaar af moeten pakken. Het is wat een koolstof tentstok idee.
Als je zo'n ding bezit is het proberen waard denk ik.
Wel link hoor....ik fantaseer me om zo'n gewicht rechtop te houden op zo'n hoogte.
Zodra de zwerm erin zit en je houd de stok te scheef dan houd je hem volgensmij niet meer door het "arm" effect.