Honing verkopen en BTW

Deze rubriek is bestemd voor berichten, die niet in de andere rubrieken passen.
Ewout
Imker sinds: 2011
Aantal volken: 10
Bijenras(sen): Bastaard, Mellifera (P), Buckfast (F1)
Contacteer:

Re: Honing verkopen en BTW

Bericht door Ewout »

In het geval van Renske vind ik een Imkerij geen vreemde aanvulling op haar werkzaamheden. Niet alle onderdelen van een bedrijf hoeven winst op te leveren, als je netto maar winst maakt, en alle activiteiten waarde opleveren. Anders is marketing ook een permanent verlieslijdende activiteit.

Maar ik ben geen belastingadviseur en moet ook afgaan op wat mijn boekhouder mij vertelt. Gelukkig zijn ze vaak erg behulpzaam bij de belastingdienst!
bee-tree
Imker sinds: 1965
Aantal volken: 30
Bijenras(sen): Westerwolds landras
Contacteer:

Bericht door bee-tree »

Gelukkig is de Belastingdienst 'n heel grote werkgever, Onder die tienduizenden werknemers zijn vast
de nodige bijenhouders en duivenmelkers en ook vast wel werknemers die boekjes met spreuken
en gezegdes lezen.
In elk dialect is de spreuk bekend : Wie veel bijen houdt of duiven, ziet z'n geld verstuiven.
Die met de Twentse tongval vind ik het mooiste klinken. Dat met de Betuwse doet er niet voor onder.

Allemachtig nog aan toe, leveren we een grote bijdrage aan de bestuiving van voedselgewassen voor mens en dier,
inclusief de wilde dieren, de meeste imkers onbetaald, moet er zo lang gepraat worden of we belastingplichtig zijn.
De meeste gasten worden kopschuw want zelfs ik :lol: begrijp niet wat rowz en zoiets betekent (omdat ik geen
moeite wil doen het te begrijpen).
Ik praat maar niet over de tijd die je er in steekt, de tijd dat je omgeving je moet missen :D , de tijd die je eigenlijk
in het onderhoud van je eigen woning zou moeten steken, de slijtage en het brandstofverbruik van je auto als je
moet reizen om de bijen een geschikte bloemenveld te bieden. enz.enz. B3
gerard.b.w.vos
Contacteer:

Bericht door gerard.b.w.vos »

Daar zit zeker een luchtje aan!
Daar zit zeker een luchtje aan!
bijverdiensten.jpg (17.87 KiB) 1578 keer bekeken
Neveninkomsten van imkers kunnen fiscaal als bij-verdiensten worden aangemerkt. W.A.F.G. Vermeend

Meer spreuken, gezegdes en (imker)wijsheden op imkerpedia :D
http://www.bitsandbees.nl Bijna alles over bijen.
Bijen, monitor van ons milieu!
Plaats reactie