In het geval van Renske vind ik een Imkerij geen vreemde aanvulling op haar werkzaamheden. Niet alle onderdelen van een bedrijf hoeven winst op te leveren, als je netto maar winst maakt, en alle activiteiten waarde opleveren. Anders is marketing ook een permanent verlieslijdende activiteit.
Maar ik ben geen belastingadviseur en moet ook afgaan op wat mijn boekhouder mij vertelt. Gelukkig zijn ze vaak erg behulpzaam bij de belastingdienst!
Honing verkopen en BTW
-
- Imker sinds: 1965
- Aantal volken: 30
- Bijenras(sen): Westerwolds landras
- Contacteer:
Re: Honing verkopen en BTW
Gelukkig is de Belastingdienst 'n heel grote werkgever, Onder die tienduizenden werknemers zijn vast
de nodige bijenhouders en duivenmelkers en ook vast wel werknemers die boekjes met spreuken
en gezegdes lezen.
In elk dialect is de spreuk bekend : Wie veel bijen houdt of duiven, ziet z'n geld verstuiven.
Die met de Twentse tongval vind ik het mooiste klinken. Dat met de Betuwse doet er niet voor onder.
Allemachtig nog aan toe, leveren we een grote bijdrage aan de bestuiving van voedselgewassen voor mens en dier,
inclusief de wilde dieren, de meeste imkers onbetaald, moet er zo lang gepraat worden of we belastingplichtig zijn.
De meeste gasten worden kopschuw want zelfs ik
begrijp niet wat rowz en zoiets betekent (omdat ik geen
moeite wil doen het te begrijpen).
Ik praat maar niet over de tijd die je er in steekt, de tijd dat je omgeving je moet missen
, de tijd die je eigenlijk
in het onderhoud van je eigen woning zou moeten steken, de slijtage en het brandstofverbruik van je auto als je
moet reizen om de bijen een geschikte bloemenveld te bieden. enz.enz. B3
de nodige bijenhouders en duivenmelkers en ook vast wel werknemers die boekjes met spreuken
en gezegdes lezen.
In elk dialect is de spreuk bekend : Wie veel bijen houdt of duiven, ziet z'n geld verstuiven.
Die met de Twentse tongval vind ik het mooiste klinken. Dat met de Betuwse doet er niet voor onder.
Allemachtig nog aan toe, leveren we een grote bijdrage aan de bestuiving van voedselgewassen voor mens en dier,
inclusief de wilde dieren, de meeste imkers onbetaald, moet er zo lang gepraat worden of we belastingplichtig zijn.
De meeste gasten worden kopschuw want zelfs ik

moeite wil doen het te begrijpen).
Ik praat maar niet over de tijd die je er in steekt, de tijd dat je omgeving je moet missen

in het onderhoud van je eigen woning zou moeten steken, de slijtage en het brandstofverbruik van je auto als je
moet reizen om de bijen een geschikte bloemenveld te bieden. enz.enz. B3
-
- Contacteer:
Re: Honing verkopen en BTW
Neveninkomsten van imkers kunnen fiscaal als bij-verdiensten worden aangemerkt. W.A.F.G. Vermeend
Meer spreuken, gezegdes en (imker)wijsheden op imkerpedia
Meer spreuken, gezegdes en (imker)wijsheden op imkerpedia

http://www.bitsandbees.nl Bijna alles over bijen.
Bijen, monitor van ons milieu!
Bijen, monitor van ons milieu!