horen zoemen ? Dat kan iets zeggen over hun conditie en of ze in jullie tuin op de zoete vruchten aan de kost
kunnen komen en vruchtensap zitten in te dikken door met hun vleugeltjes te waaieren. Jij spreekt die hoop zelf uit.
Het getuigt van een brede kijk op de natuur. Ik waardeer,behalve je diervriendelijke aanpak, ook jouw geduldige
vredelievende gezindheid.
Ik hoop dat jouw gezin ook nog even geduld heeft.
Kun je bij de Gemeente het adres van de Bijenvereniging te weten komen ? Ik vind dat het bestuur je moet helpen.
Als laatste middel moet naar de spuitbus met vergif gegrepen worden.
Meestal verwijzen ze je naar een 'plaagdierbestrijdingsbedrijf'. Zo'n bedrijf moet verzekerd zijn tegen schade aan derden
bij uitvoering van hun werkzaamheden. Zjef

P.S. Helaas zijn er bijenhouders die zwermerij overkomt en daardoor de goegemeente overlast bezorgen.
Ze 'bevorderen' tevens de verspreiding van bijenziekten.
Als zo'n zwerm in hun eigen huis was gaan zitten op zo'n moeilijke plek, waren de rapen gaar !
Ik blijf nadenken over wat je zou kunnen doen als het geduld van je gezin over is.
''n Uur geleden heb ik bij de buren een emmer afgevallen perziken geraapt. Honderden overrijpe beurse exemplaren
heb ik laten liggen en plat gelopen in de hoop dat m'n bijen er vandaag op gaan fourageren. De zon is er weer goed bij.