Wat 'n schilderachtig ofwel pittoresk beeld ondanks je hekel aan 't hanteren van 'n verfkwast, net als ik.
Soms schilder ik alleen de voorkant terwijl de bijen in de kast zitten. Dat ga ik vanavond maar weer eens doen,
op het moment dat 99,9 % van de bijen binnen is , in het licht van de wassende maan.
Dit keer bedek ik alleen de plekken waar de verf afgebladderd is waardoor er een bont patroon ontstaat.
Daar wordt de stand vast nog schilderachtiger van. Gezien de prachtige Michielszomer is het nu de tijd om Tintoretto
en Manet en onze Vincent na te doen. Ik ga vooral geel en blauw gebruiken.
Ziet de rest van je kasten er óók zo uit als op de foto, waar eenderde van je kostbaar bezit te zien is ?
Hoe lukt het je om de voerbakjes en glazen te vullen met zo weinig ruimte boven de kasten van
de benedenverdieping?
Glazen potten heb ik bij een tiental volken vervangen door yoghurtemmertjes van 1 liter omdat ze lichter zijn
dan de glazen potten, waardoor de kans dat bijen doodgekneld worden iets kleiner is.
Daarnaast win ik tijd omdat het drukdeksels zijn en geen schroefdeksels. Bovendien vertonen de kunststofdeksels
geen roestplekken enz. Wel zijn glazen potten en deksel na gebruik te STERILISEREN in tegenstelling met kunststof.
Waar slaat "jaren te laat" op ?
Jaap,Ik wil je niet van je werk houden, dus ik verwacht niet stante-pede antwoord. Zjef