Honingslinger uit Duitsland (bv.ebay)

Praktijk-onderwerpen.

Moderator: Hans van der Post.

harry mouris
Imker sinds: 2016
Aantal volken: 16
Bijenras(sen): Buckfast
Contacteer:

Re: Honingslinger uit Duitsland (bv.ebay)

Bericht door harry mouris »

Ik heb ook eens slinger via e-bay gekocht. Voldeed prima. Echter, bedenk hoeveel honing je te slingeren hebt. Als je wat meer volken hebt, zou ik toch voor elektrische slinger kiezen. Ga dan niet voor het goedkoopste, maar beetje duurzaam. Dan heb je voor het leven een slinger. Als je de kosten dan per potje honing berekent zal je zien dat het wel meevalt.... Heb dus na 1 jaar een 8 raams elektrische slinger gekocht... Echt super!
victort
Imker sinds: 2010
Aantal volken: 7
Bijenras(sen): Buckfast, Carnica en Bastaard
Contacteer:

Bericht door victort »

Ik heb ook zitten twijfelen tussen een goedkope duitse ebay slinger of in NL een duurdere merkslinger kopen. UIteindelijk heb ik gekozen voor de NIsala 4 raams slinger. Alles van rvs edelstahl, metalen tandwielen, uitloop en stalen kraan voor 299 bij Geller in Aken. Bij zulke aankopen loop ik liever geen risico. Daarnaast kon ik de slinger zien en proberen en was ikzelf verantwoordelijk voor het transport. Nu eenmaal geslingert: Wat een feest!
Hans van der Post.
Moderator
Imker sinds: 1962
Aantal volken: 4
Bijenras(sen): F1 carnica VSH
Contacteer:

Bericht door Hans van der Post. »

Victort daar heb je goed aan gedaan! Zelf heb ik in 1978 zo'n soort slinger gekocht en elk jaar heel wat kilo's geslingerd.
Was een "rip uit mijn lijf" en tot nu toe geen mankementen gehad. Een gezegde: "goedkoop is duurkoop" is altijd waar. :think:

Oja er komen elk jaar nog vijf a zes mede imkers hun honing slingeren.
!Hans.
Plaats reactie