Kwam dit tegen op 't forum. G,A3.
Re: Bijengif
Meld dit bericht
Citeer
Berichtdoor ErikS » za 09 sep 2017, 13:08
viewtopic.php?t=11272
http://imkerijceres.nl/content/2010/09/Bijengif
https://bee-healthy-apitherapie.nl/apit ... /bijengif/
Bijengif allergie
- Hans van der Post.
- Moderator
- Imker sinds: 1962
- Aantal volken: 4
- Bijenras(sen): F1 carnica VSH
- Contacteer:
Re: Bijengif allergie
Drie jaar therapie??? in Nederland gebeurd dit in een ziekenhuis eens per maand zes tot negen maanden lang. Je krijgt steeds een hogere dosis. Tegen die tijd kun je een steek verdragen zonder reacties die al eerder zijn vermeld. Voor zover ik weet gaat het om puur/verdunde bijengif en verder niets anders.Huubert schreef:Johan, na 3 jaar therapie is het dan nog nodig om maandelijks een injectie te krijgen of is dat minder.
!Hans.
-
- Imker sinds: 2013
- Bijenras(sen): Carnica
- Contacteer:
Of er aluminium in zit kan ik bevestigen. Wel weet ik dat dit bij sommige vaccins wel het geval is.Hans van der Post. schreef:Drie jaar therapie??? in Nederland gebeurd dit in een ziekenhuis eens per maand zes tot negen maanden lang. Je krijgt steeds een hogere dosis. Tegen die tijd kun je een steek verdragen zonder reacties die al eerder zijn vermeld. Voor zover ik weet gaat het om puur/verdunde bijengif en verder niets anders.Huubert schreef:Johan, na 3 jaar therapie is het dan nog nodig om maandelijks een injectie te krijgen of is dat minder.
Wat betreft de allergie -behandeling: ik heb 3 dagen verbleven in het hospitaal waar men begonnen is met het toedienen van 1: 10 000 van een bijensteek. Met tussenpozen die steeds langer worden geeft men vervolgens steeds hogere dosissen tot je na 3 dagen het gif van 2 steken hebt toegediend gekregen in 1 x . 1 week later wordt opnieuw een dosis van 2 steken gegeven. Vervolgens wordt de tussentijd steeds verlengd met 1 week. Zo zit ik nu op ongeveer 20 weken tussentijd. Bedoeling is dat ik uiteindelijk 2x / jaar nog een dosis van 2 steken krijg. De minimum duur van de behandeling is 5 jaar als je regelmatig in contact komt met bijen. Ik draag ook geen handschoenen wanneer ik werk aan de bijen en word dan ook (zeer) regelmatig gestoken. Na een minimale zwelling (denk aan muggenbeet) verdwijnt de zwelling vrijwel onmiddellijk.
Het zou ook geen negatief effect hebben als je gestoken wordt.
Een deel van de behandelde mensen wordt op termijn immuun voor bijengif. Ik heb mij onlangs laten testen en heb nog steeds antistoffen wat betekent dat ik niet immuun ben. Door de behandeling wordt een reactie echter volledig onderdrukt.
Voor de zekerheid zet ik de behandeling dus verder. Indien nodig levenslang want ik ben na 5 jaar nog niet uitgeïmkerd, wel in tegendeel.
De uiteindelijke vorm van de behandeling is verschillend van arts tot arts en van ziekenhuis tot ziekenhuis.
-
- Contacteer:
Huubert zie PB
- Hans van der Post.
- Moderator
- Imker sinds: 1962
- Aantal volken: 4
- Bijenras(sen): F1 carnica VSH
- Contacteer:
Misschien is jou reactie ook wel voor meer belangstellende.crunx schreef:Huubert zie PB

!Hans.
-
- Imker sinds: 2017
- Aantal volken: 3
- Bijenras(sen): Carnica
- Contacteer:
Aluminium zit inderdaad in ons voedsel en in de lucht, nu is er volgens sommige onderzoekers wel verschil hoe dat je het binnen krijgt, via ons voedsel schijnt dat 1% van het aanwezige aluminium in ons lichaam wordt opgenomen, en via injecties veel meer.
Maar ik denk inderdaad dat ik geen andere keus heb.
Wel vraag ik mij af of het nodig is zo lang de kuur te volgen. Het lijkt mij dat als je de instel fase hebt gehad. Dat maandelijks een prik halen bij de bijen ook zou moeten werken. Maar dat weet ik niet
Maar ik denk inderdaad dat ik geen andere keus heb.
Wel vraag ik mij af of het nodig is zo lang de kuur te volgen. Het lijkt mij dat als je de instel fase hebt gehad. Dat maandelijks een prik halen bij de bijen ook zou moeten werken. Maar dat weet ik niet