Salix caprea in bloei !

Over het voedsel van bijen en hommels en hun rol bij de bestuiving in natuur en cultuur.

Moderator: maartenkleijne

A.A. Staals
Imker sinds: 1957
Bijenras(sen): carnica
Contacteer:

Re: Salix caprea in bloei !

Bericht door A.A. Staals »

de vos roger schreef:
Thomas het is nu reeds zo ver gevorderd in het onderzoek naar A.V. dat ik hoorde dat als je A.V hebt ,daarom je bijen niet meer hoeft af te slachten.Je klopt gewoon je bijen af in een "propere kast" met nieuwe waswafels.

roger

Roger
A.V.B. wordt heel vaak pas gevonden augustus/september. Gewoon afkloppen op kunstraat.:D
En waar laten jouw bijen het gegeven stuifmeel? Volgens mij slaan ze het gewoon op net als die vreemde honing.
ad staals
de vos roger
Contacteer:

Bericht door de vos roger »

En waar laten jouw bijen het gegeven stuifmeel? Volgens mij slaan ze het gewoon op net als die vreemde honing.
ad staals

natuurlijk zullen ze het opslaan zoals die vreemde honing,maar je mag dit niet met elkaar vergelijken.
Die vreemde honing zat al ergens in een bijenkast, dat stuifmeel nog niet,dat werdt afgevangen voor het in de kast kwam.
groetjes

roger
J.R.
Imker sinds: 2005
Aantal volken: 5
Bijenras(sen): mellifera
Contacteer:

Bericht door J.R. »

Jelte Pieter Dijkstra schreef:
citaat:
--------------------------------------------------------------------------------
Verder schijnt gedroogd stuifmeel een zeer lage voedingswaarde te hebben?
--------------------------------------------------------------------------------

Jelte Pieter, is dat niet erg kort door de bocht of kun je dat onderbouwen met enig gefundeerd onderzoek?

Hennie,

Ik meende dit ooit gelezen te hebben in het boekje stuifmeelwinning vandaag (Stuifmeelwinning vandaag, Bernd Dany). Je zult het ongetwijfeld hebben te staan in je boekenkast. Bij een niet goede droging gaat de kwaliteit van het (gedroogde) stuifmeel hard achteruit.

JP

Die er maar eens over nadenkt om zijn stuifmeelvallen uit de kast de te halen en deze zomer stuifmeel gaat invriezen voor de herfst.

Jelte, als je stuifmeel wilt winnen,
moet je de vallen toch in/voor de kast plaatsen en ze er niet uithalen
Op dit moment zal er nog weinig stuifmeel inzitten.

Groet,

Jan Ritsma
Plaats reactie