Niet alleen in Oost-Vlaanderen trouwens.
Ook in Brabant en Limburg zijn er al enkele jaren zulke initiatieven waarbij gratis zaden verdeeld worden.
Ja Ja een beetje jaloers zeker,kom al veel jaren in helchteren maar daar moet je een belg zijn anders krijg je er geen.
Ik verheug me op de eerste markt:D:Dben ook al jaren lid van de
VLAAMSE IMKERSBOND.
Tinus Kolsters
't Bakhuis
Opmerkelijk initiatief in België
- m.kolsters.
- Imker sinds: 1994
- Aantal volken: 25
- Bijenras(sen): carnica
- Contacteer:
-
- Contacteer:
Re: Opmerkelijk initiatief in België
Gisteren op ons ledenvergadering de zakjes Tübingermengsel kunnen uitdelen,hopelijk geraken ze nu nog gezaaid ook.[:)].
Tinus ik vermoed dat jij dit jaar ook meeprofiteert van onze Oost-Vl. zaadactie en dat dit afgebeeld zakje je niet vreemd lijkt.:D

groetjes uit het zonnige Vlaanderen waar de bijtjes nu massa's pollen aan het binnenhalen zijn.Navraag gisteren bij ons leden over bijensterfte gaf te kennen dat we allen dit jaar uitzonderlijk goed de winter zijn doorgekomen.Een paar enkelingen hadden 1 a 2 volken verloren en daar bleef het dan ook bij.
roger
Tinus ik vermoed dat jij dit jaar ook meeprofiteert van onze Oost-Vl. zaadactie en dat dit afgebeeld zakje je niet vreemd lijkt.:D

groetjes uit het zonnige Vlaanderen waar de bijtjes nu massa's pollen aan het binnenhalen zijn.Navraag gisteren bij ons leden over bijensterfte gaf te kennen dat we allen dit jaar uitzonderlijk goed de winter zijn doorgekomen.Een paar enkelingen hadden 1 a 2 volken verloren en daar bleef het dan ook bij.
roger
- m.kolsters.
- Imker sinds: 1994
- Aantal volken: 25
- Bijenras(sen): carnica
- Contacteer:
Re: Opmerkelijk initiatief in België
Ja Roger [:)] onze bijen hal heeft 10000 meter om in te zaaien dan heb je wel een paar zakjes nodig.Op de andere plek 10000 m.staan bomen - struiken - fruitbomen - bessen - heide - balsemien - vuilboom - krenten - sleedoorn hazelaar - iep nu in bloei.
En zo kan ik nog wel even door gaan,we doen ons best om het de bijen naar hun zin te maken.
Tinus Kolsters
't Bakhuis
En zo kan ik nog wel even door gaan,we doen ons best om het de bijen naar hun zin te maken.
Tinus Kolsters
't Bakhuis