Piemelkrietje

Verwant aan honingbijen zijn talloze insecten. Veel imkers hebben er een speciaal oog voor ontwikkeld. Ook niet verwante insecten hebben vaak hun interesse.
Oude Essink
Erelid
Contacteer:

Re: Piemelkrietje

Bericht door Oude Essink »

het is maar zeer de vraag hoe onmisbaar honingbijen zijn.
Wilde flora: nauwelijks.
Open teelten: nauwelijks.

Hallo Jelte Pieter,
Je verhaal gaat mank aan slordigheid en onvolledigheid:
1 als ik de inleiding van het document plant WUR lees, krijg ik een geheel andere indruk van hun gemaakte inschatting over de inbreng van honinggbijen bij de bestuiving van zowel cultuur- als natuurplanten. Een van de (meerdere!)elementen is de grootschaligheid, een eigenschap, die alle andere bestuivers missen. Je moet maar even nalezen ik kan er niet uit plakken en kopiëren (doet hij niet.)
2 jij onderbouwt jouw bewering niet. Ik neem niet aan, dat jij zelf proefondervindelijk hebt vastgesteld hoe het zit met die belangrijkheid van diverse bestuivers in het algemeen en die van honingbijen in het bijzonder voor cultuur- en natuur gewassen. Kortom: waar haal jij jouw gegevens vandaan of bezondig jij je aan "kretologie"?

Afbeelding
Jelte Pieter Dijkstra
Imker sinds: 1998
Aantal volken: 0
Bijenras(sen): baastaard (mijn lievelingsbij), ca, bu
Contacteer:

Re: Piemelkrietje

Bericht door Jelte Pieter Dijkstra »

Hennie ik kom nog wel met een bijdrage. Maar heb even wat andere dingen te doen op het moment. Kan paar dagen duren.

JP
Plaats reactie