De leeftijd van imkers. Overdreven??

historische aspecten van- en filosoferen over bijen en bijenteelt.
Huib Koel
Contacteer:

Re: De leeftijd van imkers. Overdreven??

Bericht door Huib Koel »

Defenities is in wetenschappelijk onderzoek erg belangrijk.

Van het door JP genoemde sterftecijfer wordt door het RIVM gezegd dat dit het aantal sterfgevallen is per 1000 inwoners.
De meeste sterfgevallen (22,1) tussen 1998 en 2002 doen zich voor in de Gemeente Warmond. Volgens mij is dat dicht in de buurt waar Hans van der Post zijn bijnen heeft staan.

De levensverwachting is het getal waar JP naar op zoek is.
Per GGD regio over de jaren 1995-1999 is de levensverwachting in het westen van Nederland hoger (78 of hoger) dan die in het oosten en zuiden (78 of lager).
Bron: Nationale Atlas Volksgezondheid, versie 2.5, 11 december 2003

Zijn er in het oosten/zuiden van Nederland niet meer imkers dan in het westen?
Oude Essink
Erelid
Contacteer:

Bericht door Oude Essink »

Mijn peetoom werd 94; jammer, dat hij niet imkerde; hij at zelfs geen pollen en ook geen honing; wij kunnen hem niet meetellen! jammer! Misschien kan iemand iets bedenken, waardoor hij toch in een schema past, anders is hij voor niets zo oud geworden.
oes

ps. Wat is de zin van dit soort onderzoek? jonge imkers aantrekken met valse beloftes? Jezelf een rad voor ogen draaien?
Zolang bij al die onderzoeken de doodsoorzaak niet vermeld staat of zolang je niet kunt aantonen, dat de lange levensduur enig veband heeft met imkeren, komt er absoluut niets uit.
Frans vanTongeren

Bericht door Frans vanTongeren »

Chagrijnig zijn is ook slecht voor de duurzaamheid van het leven.
(Hennie, volgens de statistieken heb je nog maar twee jaar voor de boeg!)
Kop op en vrolijk zijn in plaats van roeren in venijn!
DaanL
Contacteer:

Bericht door DaanL »

Ook mijn buurman is imker, zo'n echte goede oude ivm met een verhuizing geeft hij alle ONZE BIJEN EN BIJEN vanaf het begin dus voor de VBBN ongeveer 100 en de ANI 55 jaar aan mij. Ik zal ook eens een avond alles doorkijken op rouwadvertenties dat is opzig wel leuk maar of het lukt.......??

Daan
kole.amj
Contacteer:

Bericht door kole.amj »

Frans,

Is Hennie al zo ouddddd...?
Ik ervaar hem als een schrijver,dus.......
En roeren in venijn,mits met een vrolijke lach,kan ook ontspanning geven,immers het kan zorgen voor een ontlading van ingehouden spanning.

Groet,
A-3
Oude Essink
Erelid
Contacteer:

Frans,
Jij schat mij verkeerd in; Ieder heeft zijn levenscyclus; voortijdig daar uit gehaald worden lijkt mij pas moeilijk om vrede mee te hebben;
mijn cyclus is voor mijn gevoel afgerond! ik zou er voor mijzelf geen moeite mee hebben...Om met Lucretius te spreken: "Wie niet weet, wie niet deert". Ik verzet mij tegen het leggen van valse schakels; heeft absoluut niets met schagrijn te maken. Je moet geen valse "verwachtingen" aanbieden die op valse premissen zijn gestoeld. Niemand kan mij bewijzen dat ik langer en menswaardigerleef met een kevierdrankje; of met een flink aantal bijensteken. Je stuurt mensen er verkeerd mee op pad en dat moet je niet willen!! Ik heb niet het idee, dat het allemaal zo speels is als jij voorstelt.
Ik zal ook eens een avond alles doorkijken op rouwadvertenties
Daan, trek er maar meer avonden voor uit en veel plezier ermee! uitzoeken bij voorbeeld, hoe de taakverdeling en communicatie in een bijenvolk verloopt en hoe dat bij haar wel ordelijk gaat en bij de mensengemeenschap niet, lijkt mij zinvoller en aanmerkelijk leuker. oes
kole.amj
Contacteer:

Bericht door kole.amj »

HENNIE,

het uitzoeken van cummunicatie systemen binnen een bijenvolk heeft toch niets met leeftijd imkers te maken?

Groet A-3
kole.amj
Contacteer:

Bericht door kole.amj »

HENNIE,

ik weet niet zeker of het waar is wat je zegt dat jij geen moeite zou
hebben als je tijd daar is.Ik ken je omgeving niet.Wel mijn ervaring.
En ik garandeer je dat je als je op een kruispunt komt je toch de voorkeur geeft om door te gaan.En de mogelijkheden daartoe zult benutten,of hoopt te mogen benutten.Zo gemakkelijk neem je geen afscheid .Als dat niet zo is dan begrijp ik het helemaal niet meer waarom je nog het enthousiasme toont.
Maar misschien ben ik dan weer bezig met een ander onderwerp en wil jij je beperken.
We kunnen natuurlijk wel dollen.

GROET,
a-3
Oude Essink
Erelid
Contacteer:

Dat is inderdaad een heel ander onderwerp; ik wil alleen maar beweren, dat mijn leeftijd niets met mijn bijen te maken heeft, althans, dat dat niet wordt aangetoond door al die advertenties na te pluizen. Als ik allergisch ben geworden voor bijengif en ze steken mij overhoop, dan kun je een verband aantonen; misschien haal ik de leeftijd van mijn peetoom, misschiewn krijgt Frans gelijk; als het moment daar is, zal ik daar over nadenken; ik heb daar puur humanistische ideeën over. laten wij het maar weer over bijen hebben.hennie
kole.amj
Contacteer:

Bericht door kole.amj »

Hennie,

Ik had maar beter mijn mond kunnen houden.Hopelijk leer ik dat nog eens.
Als eerste stap haak ik af.

Groet,
A-3
Plaats reactie