Zaden van drachtplanten uitwisselen

Over het voedsel van bijen en hommels en hun rol bij de bestuiving in natuur en cultuur.

Moderator: maartenkleijne

de vos roger
Contacteer:

Re: Zaden van drachtplanten uitwisselen

Bericht door de vos roger »

Jan, zeker geen slecht idee om zaden uit te wisselen op zo'n bijeenkomst.
Voor stekmateriaal en andere bijenvriendelijke planten houden wij ieder voorjaar zo'n ruilbeurs waar heel wat imkers op af komen.
Zo kunnen ze zelf dan met het gekregen materiaal hun bijenweide uitbreiden.

roger
Jan de Graaf
Contacteer:

Bericht door Jan de Graaf »

Het lijkt de organisatie een goed idee om een zaadtafel in te richten op het lustrumfeest.
U bent allen van harte welkom om uw zaden te ruilen met collega-imkers. 9 september om 10.00 uur wordt het feest geopend door een wethouder (z'n naam ben ik even kwijt).
Het feest wordt gehouden op de wijkboerderij Schellerhoeve, Schellerpark 101 te Zwolle.

Mocht u vragen hebben, stuurt u dan even een mailtje.

Groet, Jan
Jan de Graaf
Contacteer:

Bericht door Jan de Graaf »

Aebe, bedankt voor de planten en zaden!
Nadat je was vertrokken, zijn er een aantal mensen met de herfstaster en zonnebloemzaden weggegaan.
En de pompoenepitten hebben ook een bestemming gevonden! Ik heb er nog 5 mensen blij mee kunnen maken!
Via de e-mail had ik een aantal berichten mogen ontvangen van imkers die zaden wilden komen ruilen. Helaas niemand gezien...
Ondanks dat heeft de "ruilbeurs" toch leuke reacties opgeleverd en een aantal mensen blij gemaakt met stekkies en zaden.
Nogmaals bedankt Aebe!
Groet, Jan
zonregeditor
Contacteer:

Bericht door zonregeditor »

Jan , Aebe , ook namens mij reuze bedankt!

Het was een soort zelfbediening ruiltafel kreeg ik de indruk
ik ben blij met drie nieuwe planten, (grootkroon ,aster,maskerbloem) ik heb van alledrie twee uitlopers gepakt en hoop dat ze aanslaan..

In had wat pompoenzaad en wat zonnebloemen van een meerbloemig zonnebloemenras achtergelaten, ik hoop dat iemand er wat aan heeft..
die pompoenzaden waren overigens nog niet helemaal droog dus niet in plastic bewaren...
groet peter
Plaats reactie