Beste mensen,
Ik begrijp niet dat jullie tijd voor deze ongein (willen) maken. Een beetje imker heeft daar in deze tijd van het jaar geen zin in en geen tijd voor.
veel plezier met de bijen![:)]
ontvangen e-mail
- Albert Stoter
- Contacteer:
Re: ontvangen e-mail
Als het gaat om escalerende ongein: eens.Ik begrijp niet dat jullie tijd voor deze ongein (willen) maken.
Als het gaat om de-escalerende "ongein": oneens.
Enige sociale controle op elkaars gedrag is altijd nodig. Ook op een forum.
Mensen die een ander niet netjes benaderen mogen/moeten hier op een nette manier op worden aangesproken.
Eerlijk, bot en rechtstreeks hebben overeenkomsten, maar toch ook verschillen.
Je moet voor elkaar de moeite nemen om die verschillen te onderkennen en daar je uitingen op aan te passen.
Mijn excuus als dit wat belerend klinkt. Dat is niet mijn bedoeling.
- Jelte Pieter Dijkstra
- Imker sinds: 1998
- Aantal volken: 0
- Bijenras(sen): baastaard (mijn lievelingsbij), ca, bu
- Contacteer:
Dat het onderwerp Aalsteren vol onzin zou staan mag Theo101 best vinden. Dat hij ongelijk heeft bewijst alleen al het feit dat meer de pagina al meer dan 5000 hits heeft. Er is haast geen onderwerp dat daar aan toe komt.
jp
Verder sluit ik me aan bij R.: zij geeft zelfs nog een onvolledige weergave van de onvriendelijke mails van Theo101 jegens andere forumers.
jp
Verder sluit ik me aan bij R.: zij geeft zelfs nog een onvolledige weergave van de onvriendelijke mails van Theo101 jegens andere forumers.
het aantal hits zegt volgens mij niks over de waarheid van een artikel en andere onderwerpen worden meestal in stukken gedeeld als ze te lang worden.
en er mag best wel eens wat pit inzitten anders word het ook maar een saaie boel.
en er mag best wel eens wat pit inzitten anders word het ook maar een saaie boel.
- Oude Essink
- Erelid
- Contacteer:
"In der Beschränkung zeigt sich der Meister" is een item uit de rhetorica (= toespraken-leer).
In het Nederlands luidt het voorschrift: "Heb iets te zeggen en maak het kort!"
hennie oes

In het Nederlands luidt het voorschrift: "Heb iets te zeggen en maak het kort!"
hennie oes

- Albert Stoter
- Contacteer:
"In der Beschränkung zeigt sich erst der Meister, und das Gesetz nur kann uns Freiheit geben (Goethe)".
Het is waarschijnlijk een teken van onze tijdgeest dat het tweede deel van deze uitspraak van Goethe veel minder bekend is, maar volgens mij niet minder waar.
Gezien dat 2e gedeelte ("en alleen de wet kan ons vrijheid geven") vermoed ik dat Goethe met Beschränkung juist (zelf)discipline heeft bedoeld ten gunste van elkaar.
Ik zou zeggen: "Heb iets te zeggen en maak het zo kort mogelijk" (maar voorkom kortaf).
Het is waarschijnlijk een teken van onze tijdgeest dat het tweede deel van deze uitspraak van Goethe veel minder bekend is, maar volgens mij niet minder waar.
Gezien dat 2e gedeelte ("en alleen de wet kan ons vrijheid geven") vermoed ik dat Goethe met Beschränkung juist (zelf)discipline heeft bedoeld ten gunste van elkaar.
Ik zou zeggen: "Heb iets te zeggen en maak het zo kort mogelijk" (maar voorkom kortaf).
- Hans van der Post.
- Moderator
- Imker sinds: 1962
- Aantal volken: 4
- Bijenras(sen): F1 carnica VSH
- Contacteer:
Albert ik vind jou uitleg van Goethe een mooi einde van deze vervelende reeks
Ik zet er nu een slotje op. Zou Goethe iets met bijen hebben gehad? [:)]
Hans
Ik zet er nu een slotje op. Zou Goethe iets met bijen hebben gehad? [:)]
Hans