Zoals Andreas "genot om te zien" maar mijn buren gaan de schuilkelders in met 3 dagen proviantBerend schreef:Vanochtend was het ook weer raak (nu wist ik wel dat het ging gebeuren), het is zo fantastisch!

Moderator: Hans van der Post.
Zoals Andreas "genot om te zien" maar mijn buren gaan de schuilkelders in met 3 dagen proviantBerend schreef:Vanochtend was het ook weer raak (nu wist ik wel dat het ging gebeuren), het is zo fantastisch!
Tja, mijn buren waren blij met de bijen toen ze er net woonde, lekker landelijk, maar plots hebben ze dit jaar besloten aan de anderekant van hun tuin te gaan zitten, nog geen 2 meter van de stand.Berend schreef:De buurvrouw (op leeftijd) zei dat ze nu zo langzamerhand na al zwermen afgelopen jaren, zelf ook wel zwermen uit bomen kan halen.
zouden ze toch eigenlijk geen last van moeten hebben, als er een 2 meter hoge schutting staat....Barbapapa schreef:nog geen 2 meter van de stand
Daar heb ik het over gehad, echter dan komt de schutting aan de zuidkant van hun tuin, dus zon weg. Mijn tuin is ook nog een meter hoger, dus dan wordt de schutting 3 meterAndreasH schreef:zouden ze toch eigenlijk geen last van moeten hebben, als er een 2 meter hoge schutting staat....Barbapapa schreef:nog geen 2 meter van de stand
AndreasH schreef:Die mat moet dan wel echt flink dicht geweven zijn. Ik heb ook een getuunde heg gemaakt maar daar vliegen ze gewoon 'doorheen' in het voorjaar. En in het hoogseizoen zien ze je lopen en komen ze je achterna als je een F16 volk hebt.Ach, mocht de buurman last hebben van een buikje dan is'ie daar ook snel vanaf door het geren
Dat zal een oude moer nooit doen; als de bijen haar kwijt willen, wordt zij de kast uit gewerkt ( voorzwerm), gewoon afgemaakt en vervangen (stille moerwisseling) of tegen een onwillig rooster geplet tot zij het leven laat.Het kan zijn dat de oude moer al dagen naar een doorgang zocht om plaats te maken voor haar opvolger
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten