Dat wil ik nou juist niet op de Red Cedar kasten, Mijn vuren kasten staan wel in de pantserbeits
red cedar kasten hoeft je niet te schilderen.
die zijn rotvast.
Vriendelijke groet
Semar(Dominique)
Inmiddels heb ik de buitenkant in de lijnolie gezet. Is netjes ingetrokken, en voelen droog aan. Daarmee zijn ze heel erg mooi donker rood-bruin geworden!
Santtu Pikkarainen schreef:Ik heb 2 Red Cedar 6-ramers gekocht. Op aanraden van het Honingmagazijn ga ik ze in de lijnolie zetten. Men had het over de binnenkant in de lijnolie, maar klopt dat wel? De bijen smeren de binnenkant toch dicht met propolis? Dan kan ik toch beter de buitenkant doen?
Bij de schilderszaak heb ik gebleekte lijnolie gekocht, is dat wel goed? Of kan ik beter gekookte lijnolie halen?
Ik las overigens dat gekookte lijnolie giftig is omdat lood-, mangaan- of kobaltverbindingen zijn toegevoegd. Lijkt me dan weer minder geschikt voor bijtjes....
geen lijnolie aan de binnenkant!!! ik zou het ook niet aan de buitenkant smeren overigens! Gebruik dan was. Het goedje blijft stinken, ik kan me niet voorstellen dat dit goed is voor de bijen de de bijenproducten. De binnenkant moet je ALTIJD onbehandeld laten!! Lijnolie lijkt me totaal ongeschikt voor bijenkasten