Ze hebben 7,5 kilo suikerwater opgenomen en hadden nog een voorraad zelf bij elkaar gevlogen. De ramen die ik heb gezien zaten vol voer en/of broed.Jaap v.Popering schreef:Je zult toch zelf wel een idee hebben hoeveel voer zij wel opgenomen hebben , en of er nog wat ruimte voor is .Santtu Pikkarainen schreef:. ik heb ze vandaag maar deels na kunnen kijken, veel gesloten broed en larven gezien. Ook best wat voer rond het broednest.
Wat te doen? Stoppen met voeren?
Jaap v P
Ingewinterd ??
Moderator: maartenkleijne
-
- Imker sinds: 2010
- Aantal volken: 2
- Bijenras(sen): Buckfast
- Contacteer:
Re: Ingewinterd ??
-
- Imker sinds: 1960
- Aantal volken: 4
- Bijenras(sen): bastaard
- Contacteer:
Als dan die 1 BK die jij noemt simplex maat is zal er niet veel ruimte meer over zijn .Santtu Pikkarainen schreef:
Ze hebben 7,5 kilo suikerwater opgenomen en hadden nog een voorraad zelf bij elkaar gevlogen. De ramen die ik heb gezien zaten vol voer en/of broed.
-
- Imker sinds: 2010
- Aantal volken: 2
- Bijenras(sen): Buckfast
- Contacteer:
Klopt inderdaad, het is een spaarkast. Dus stoppen met voeren en voor de zekerheid in februari (???) eventueel nog suikerdeeg geven?
-
- Imker sinds: 2011
- Aantal volken: 10
- Bijenras(sen): buckfast pmoeren en F1
- Contacteer:
Ik was van het weekend weg en ik heb een flinke bak vol suiker water geven voor ik weg ging 2 volken die hadden het op en 1 er van niet
Waar zou dat aan kunnen liggen ?
Ik heb wel 2 verschillende voerbakken een met klok en 2 andere met plexiglas plaatje aan de voorkant die waren leeg
Nog paar liter dan heb ik 2 volken klaar voor de winter en hopen dat die 2 goed de winter door komen want dat zijn me teeltmoeren voor volgend jaar
Paul
Ik heb wel 2 verschillende voerbakken een met klok en 2 andere met plexiglas plaatje aan de voorkant die waren leeg
Nog paar liter dan heb ik 2 volken klaar voor de winter en hopen dat die 2 goed de winter door komen want dat zijn me teeltmoeren voor volgend jaar

Paul
Vriendelijke groeten p.zwartepoorte buckfastimkerij
- Albert Stoter
- Contacteer:
Het kan natuurlijk aan het betreffende volk liggen, maar ook aan de voerbak. Ik lees dat je verschillende voerbakken gebruikt, en sommige voerbakken werken gewoon beter dan andere.p.zwartepoorte schreef:Ik was van het weekend weg en ik heb een flinke bak vol suiker water geven voor ik weg ging 2 volken die hadden het op en 1 er van niet
Bij de 2-literbakjes vind ik de gele met schuif bijvoorbeeld veel beter dan de witte met "stolp" (zie foto's op http://www.imkerpedia.nl/wiki/index.php/Voerbak). Bij die witte lijken de wanden te glad te zijn.
- Jelte Pieter Dijkstra
- Imker sinds: 1998
- Aantal volken: 0
- Bijenras(sen): baastaard (mijn lievelingsbij), ca, bu
- Contacteer:
Ik heb ook alle maten en vormen voerbakken.
Hierover is ook al vaker op het forum geschreven. Maar zou het ook niet kunnen de rand waar de bijen opzitten te stijl is bij het stolp model? Ze knikkeren voorover en komen er dan moeilijk uit en verdrinken.
jp
Hierover is ook al vaker op het forum geschreven. Maar zou het ook niet kunnen de rand waar de bijen opzitten te stijl is bij het stolp model? Ze knikkeren voorover en komen er dan moeilijk uit en verdrinken.
jp
JP
-
- Imker sinds: 2011
- Aantal volken: 10
- Bijenras(sen): buckfast pmoeren en F1
- Contacteer:
Jp
Als ik klaar ben met voeren van de andere volken zet ik gelijk een andere voerbak er op want met zo stolp vind ik echt niks
Je ziet ook niks wat er gebeurt
Paul
Als ik klaar ben met voeren van de andere volken zet ik gelijk een andere voerbak er op want met zo stolp vind ik echt niks
Je ziet ook niks wat er gebeurt
Paul
Vriendelijke groeten p.zwartepoorte buckfastimkerij
- Jelte Pieter Dijkstra
- Imker sinds: 1998
- Aantal volken: 0
- Bijenras(sen): baastaard (mijn lievelingsbij), ca, bu
- Contacteer:
- Hans van der Post.
- Moderator
- Imker sinds: 1962
- Aantal volken: 4
- Bijenras(sen): F1 carnica VSH
- Contacteer:
Even een grof schuurpapiertje en de bijen kunnen weer tegen de wand opklimmen.Albert Stoter schreef: [.............]Bij de 2-literbakjes vind ik de gele met schuif bijvoorbeeld veel beter dan de witte met "stolp" (zie foto's op http://www.imkerpedia.nl/wiki/index.php/Voerbak). Bij die witte lijken de wanden te glad te zijn.

!Hans.
- Albert Stoter
- Contacteer:
Op Imkerpedia staat als oplossing het met een paperclip bevestigen van een stukje ruw materiaal (zie foto rechtsonder).Hans van der Post. schreef:Even een grof schuurpapiertje en de bijen kunnen weer tegen de wand opklimmen.Albert Stoter schreef: [.............]Bij de 2-literbakjes vind ik de gele met schuif bijvoorbeeld veel beter dan de witte met "stolp" (zie foto's op http://www.imkerpedia.nl/wiki/index.php/Voerbak). Bij die witte lijken de wanden te glad te zijn.