Hier gaat de linde altijd in drie-en.En is uitgesmeerd over ongeveer 6 weken.
Zondag 1 juni jl.was de eerste van drie stuks in bloei,die naderhand zelfs tijdens regen(mot) werd bevlogen.Dan heb ik het over drie bomen op zo,300 meter van mijn kasten(hemelsbreed)Op een kilometer(ongeveer)staat nog een rijtje van 10 in bloei.Hierna(tijdens)komt de grootste groep.
Petro
En in Lelystad heb ik de eerste bloeiende Linde ook gezien en inderdaad nog niet allemaal. De ene bloeit uitbundig met heel veel bijen en Hommels erop en de boom die er naast staat zit nog helemaal in de knop, dat vond ik wel bijzonder.
Vandaag zag ik in de buurt bij de eerste bloeiende linde een hele rij begonnen met bloeien.
Er komt ook veel linde stuifmeel binnen,hopen dat het een tijd goed weer blijft...water hebben ze in elk geval genoeg.
In de omgeving van Antwerpen heeft de Linde het zwaar te verduren gehad met de hagel en regenvlagen van de laatste dagen. Gelukkig bleef mijn directe omgeving gespaard en gaat het honing halen hier nog steeds door. De vroege Linde is al op de retour, nu kan de volgende Lindesoort gaan bloeien.
Er wordt flink gehaald.