Vraagje van een beginner. Ik lees de laatste tijd beangstigende berichten over verschillende uitbraken van AVB in Belgisch Limburg. Zelf heb ik mijn (kleine) bijenstand ook in Limburg staan en nog wel akelig dicht in de buurt van de haarden. Nu houdt ik mijn beide kasten (zoals ik al zei dus, kleine bijenstand) erg goed in de gaten en het lijkt er op dat alles nog steeds in orde is.
Wel vroeg ik me af of er een site bestaat waar ik kan volgen (via een kaart ofzo) waar er uitbraken zijn en waar de schutskringen exact gelegen zijn?
Op de sites van FAVV en de KBIB vind ik eigenlijk zeer weinig terug. Er staat eigenlijk meer info over de huidige verspreiding van AVB in de krant dan op deze sites. Een beetje triest niet?
Amerikaans vuilbroed
-
- Imker sinds: 2014
- Aantal volken: 3
- Bijenras(sen): Carnica
- Contacteer:
-
- Imker sinds: 2009
- Aantal volken: 40
- Bijenras(sen): Mellifera (Zwarte bij)
- Contacteer:
Re: Amerikaans vuilbroed
Jelle
Maak u maar niet te veel zorgen. Indien ge als imker geregistreerd staat bij het FAVV, dan zult ge via uw gemeentebestuur op de hoogte gebracht worden wanneer (een deel van) het grondgebied van Opglabbeek zich binnen de schutkring (straal 3 km) van de haard in Dilsen-Stokkem bevindt. Indien ge echt een beeld wilt hebben van de schutkring, kunt ge ook altijd contact opnemen met de desbetreffende schepen van Dilsen-Stokkem of met een bevriende (bij het FAVV geregistreerde) imker uit Dilsen-Stokkem zelf.
Groeten,
Dylan
Maak u maar niet te veel zorgen. Indien ge als imker geregistreerd staat bij het FAVV, dan zult ge via uw gemeentebestuur op de hoogte gebracht worden wanneer (een deel van) het grondgebied van Opglabbeek zich binnen de schutkring (straal 3 km) van de haard in Dilsen-Stokkem bevindt. Indien ge echt een beeld wilt hebben van de schutkring, kunt ge ook altijd contact opnemen met de desbetreffende schepen van Dilsen-Stokkem of met een bevriende (bij het FAVV geregistreerde) imker uit Dilsen-Stokkem zelf.
Groeten,
Dylan
ZwarteBij.org - SICAMM - RNSBB
-
- Imker sinds: 2012
- Aantal volken: 48
- Bijenras(sen): Carnica
- Contacteer:
Re: Amerikaans vuilbroed
gr. Peter